Rada pro cestovní ruch: Odliš se nebo zemři
Nové marketingové nástroje, nové trendy v lákání turistů, vliv sociálních médií na cestovní ruch. To všechno byla témata 6. konference cestovního ruchu Hodonínska s podtitulem „Jak prodávat Slovácko“. Zaznamenala obrovský zájem. I přes řádící chřipkovou epidemii do posledního místa zaplnila v úterý 20. února sál ve Vinných sklepech Skalák.
Odliš se nebo zemři, radil s nadsázkou účastníkům z řad podnikatelů i zástupců státní správy cestovatel a organizátor gastronomických festivalů Pavel Pichler z Brna. Mnohým doslova otevřel oči v tom, že Slovácko je sice jedinečné, ale je třeba jasně a konkrétně upozornit v čem. „Široká nabídka služeb, wi-fi na pokoji? To je samozřejmost. Skvělé víno vám nabídne dnes také už skoro každý. Turistu naláká konkrétní jedinečnost. V čem jste největší, nejpočetnější, v čem jste první? Co najdou u vás a nikde jinde ne?“ vyjmenoval Pavel Pichler.
Vít Pechanec pak v další přednášce ukázal na možnosti digitálních her pro turisty a vzhledem k letošnímu stoletému výročí státnosti vymyslel na místě hru, ve které by návštěvníka Hodonína provedl přes chytrý telefon, po svých pamětihodnostech, sám Tatíček Masaryk.
„Byl jsem opravdu překvapený úrovní konference. Podobně kvalitní jsou na celostátní úrovni. Nevídaná byla podle mého názoru účast i mix příchozích,“ ocenil manažer národní agentury Czech Tourism Miroslav Klusák s tím, že v regionu očekával patnáct až dvacet příchozích a mezi nimi téměř výhradně zástupce státní správy. Šedesátičlenné publikum s přibližně polovinou podnikatelů nečekal.
Šlo již o šestý ročník akce, ale letos poprvé pod taktovkou Turistické asociace Slovácko, která vznikla v loňském roce. „Domluvili jsme se na pořadatelství s dřívějším organizátorem, Okresní hospodářskou komorou. Je to jeden z našich cílů, vzdělávat aktéry v cestovním ruchu,“ vysvětlil předseda asociace Josef Smetana. Okresní hospodářská komora zůstává odborným garantem konference.