Co se děje
na Slovácku

Nejnovější aktuality

Zástupci Slovácka spolupracují na vzniku metodiky pro hodnocení turistických oblastí ČR

Zástupci Slovácka spolupracují na vzniku metodiky pro hodnocení turistických oblastí ČR

Národní agentura Czech Tourism řeší, jak měřit výkonnost destinačních organizací v cestovním ruchu. Vysoká škola hotelová v Praze byla pověřená tím, aby zpracovala metodiku budoucího hodnocení a Slovácko je u toho. Prvního setkání 11.9.2019 na půdě vysoké školy se účastnilo 15 oblastních či krajských destinačních organizací a mezi nimi jak zástupce Turistické asociace Slovácko (zastupující jihomoravskou část oblasti) tak i Regionu Slovácko (zastupující východomoravskou část oblasti).
Zástupci „destinaček“ společně vyslechli aktuální stav projektu „Indikátory pro měření výkonnosti destinace a DMO pomocí metody 3E“. Vyzkoušeli si na vlastní kůži navrhovanou metodiku stanovování cílů a jejich indikátorů a společně usoudili, že tento způsob je cestou, jak „měřit“ práci destinačních organizací.
Návrh předpokládá, že každá oblast má vlastní priority a hledá metodiku, ve které by samy „destinačky“ stanovily vlastní indikátory postupným rozkladem svých cílů na dílčí ukazatele. Zástupci organizací pod vedením lektorů z univerzity pracovali ve skupinách. Při práci si vyzkoušeli nejen danou metodu, ale současně si mezi sebou vyměnili zkušenosti ze svých regionů, což bylo obohacující nejen pro ně, ale i pro lektory, kteří budou na metodice dále pracovat.

Trhací mapa je vytištěná. Máte o ni zájem?

Trhací mapa je vytištěná. Máte o ni zájem?

Turistická sociace Slovácko vydala trhací mapu jihomoravské části Slovácka. Shrnuje to nejzajímavější z regionu od Lanžhota přes Hodonín, Kyjov nebo Ždánice až po Strážnicko či Horňácko. Nabízí souhrn TOP akcí v průběhu roku, TOP turistické cíle, mapu s jejich vyznačením i doprovodné povídání o tom, co u nás lze zažít. Turistická asociace Slovácko vydala v roce 2019 reedici verze předchozího roku, která je momentálně rozebraná a zůstávají jen poslední kusy v některých informačních centrech.

Mapy jsou vytištěné v počtu 15000ks a začíná distribuce. Nabízíme trhací mapu zdarma jak informačním centrům, tak i ostatním subjektům činným v cestovním ruchu Slovácka, jako jsou provozovatelé zajímavých cílů či ubytovatelé. Máte zájem? Napište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo zavolejte na mobilní číslo 775 004 523 a domluvíme se na možném počtu kusů i způsobu předání.

Webovou verzi mapy si můžete stáhnout ZDE

Unikátní akce otevřela turistům i domky Slovácka, které ještě nemohli navštívit

Unikátní akce otevřela turistům i domky Slovácka, které ještě nemohli navštívit

Do časů našich prababiček a pradědečků vracejí návštěvníky památné domky a drobná muzea Slovácka. Jen jednou za rok otvírají společně, a to o prvním červnovém víkendu. Teprve po druhé v pětileté historii akce se zapojila jižní část Slovácka.

Zatímco vloni to na Hodonínsku, Kyjovsku, Strážnicku, Horňácku či Podluží bylo šestnáct účastníků, letos už devatenáct. A zájem roste v obou částech Slovácka, jak v Jihomoravském, tak i Zlínském kraji. Ve dnech 1. a 2. června 2019 bylo možné navštívit celkem 54 expozic, z nichž mnohé v průběhu roku otvírají jen příležitostně nebo po předchozím telefonátu.

Premiérově se v tomto roce v okrese Hodonín představily turisticky téměř nevyužívané domky, jako například dům Na kameni v Ratíškovicích, sýpka v Násedlovicích nebo chaloupka č. 97 v Šardicích. Z těch známějších to byl třeba rodný dům bratří Uprků v Kněždubu nebo zámecká konírna v Miloticích.

Každý z návštěvníků si mohl odnést materiál s kontakty, fotografiemi i mapkou. Rozdával se ve všech zúčastněných subjektech. Slouží nejen při víkendové akci. Je i zásobárnou tipů pro rodinné výlety ve zbytku turistické sezony.

O organizaci víkendu se společně starají destinační organizace Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko.

TAS se sešla při další členské schůzi

TAS se sešla při další členské schůzi

Už po třinácté se členové Turistické asociace Slovácko sešli při členské schůzi. Její hlavní náplní byly tentokrát vnitřní změny, kterými chce TAS zlepšit své fungování v budoucnosti. Je to především institut přidruženého členství, který se dobře osvědčuje v partnerské organizaci Region Slovácko.

I členové TAS vidí přínosy institutu v tom, že do své činnosti může tímto způsobem získat větší podporu v regionu a propojit subjekty v cestovním ruchu, proto se pokusí touto cestou vydat.

Současně členové dlouze diskutovali o financování organizace a začínají zpracovávat plán, jak tuto oblast lépe zajistit.

TAS se dohodla s informačními centry regionu na další spolupráci

TAS se dohodla s informačními centry regionu na další spolupráci

TAS uspořádala setkání se zástupci informačních center regionu. Informovala přítomné o podrobnostech rekonstrukce turistického webu Slovácka, především pokud jde o sekci vkládání a zveřejňování akcí, kam dříve zástupci informačních center přispívali.

Současně si přítomní vyhodnotili způsob organizace letošních veletrhů cestovního ruchu a sdělili si vzájemně názory na podobu spolupráce při veletrzích roku 2020. Shodli se na tom, že nechtějí prezentaci na veletrzích úplně opouštět, i když je už z hlediska fungování cestovního ruchu méně významná.

Všichni se pak shodli na tom, že spolupráce mezi informačními centry a TAS se ubírá správným směrem a obě strany mají zájem pokračovat.

Trhací mapa jihu Slovácka dostane novou tvář

Trhací mapa jihu Slovácka dostane novou tvář

V roce 2018 vydala TAS trhací mapu regionu shrnující nejzajímavější akce či místa k návštěvě. V úvodu sezóny 2019 TAS rozdala do informačních center či obcí poslední zásoby, proto připravuje reedici mapy. Mapa bude mít opět formát A3 a zahrne Jihomoravským krajem stanovenou oblast Slovácka, což znamená okres Hodonín s celým Podlužím přesahujícím na Břeclavsko.

Stejně jako předchůdce z loňského roku upozorní na zajímavá témata, kterými region žije a turisté je mohou prožít s námi. Prostor TOP akcí roku a TOP cílů k navštívení bude aktualizován. Týká se to především cílů, jelikož na mnohé se kvůli nedostatku prostoru v minulém vydání nedostalo. Ty skutečně nejvýznamnější tak sice zůstanou, další ale budou vyměněny.

Samozřejmě pak mapa bude už v novém designu, který odpovídá novému logu Slovácka. TAS nabídne zdarma trhací mapu nejen informačním centrům, ale i ubytovatelům, či dalším subjektům v cestovním ruchu Slovácka, které ji mohou využít pro své klienty. Pokud máte zájem, ozvěte se na tel. 775 004 523, nebo pište na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

Kam se školáky na výlet? Doporučte zajímavá místa regionu

Kam se školáky na výlet? Doporučte zajímavá místa regionu

Kam se třídou na výlet? Kam se třídou či s dětmi z družiny za vzděláváním o regionu a posilňováním regionální identity? Hlavní cíle jižní části Slovácka už víme: do zámku v Miloticích na kostýmované prohlídky, do Zoo Hodonín za zvířátky, do strážnického skanzenu za historií… Zajímavých míst je ale mnohem víc.

Každoročně vychovatelé či učitelé hledají a Turistická asociace Slovácko jim chce vyjít vstříc a současně pomoci zajímavým regionálním cílům se zviditelnit. Na základě iniciativy MAP II realizované Místní akční skupinou Jižní Slovácko nyní asociace shromažďuje tipy ze Slovácka a nejbližšího okolí. Víte o místě, které je pro školní skupiny zajímavé? Navštívily vaše děti právě v období výletů atrakci, o které možná zbytek regionu neví, že nabízí speciální program pro školy? Pošlete tip na e-mailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo nás kontaktujte NA FACEBOOKU. Díky vám i další děti prožijí něco zajímavého. Současně pomůžete aktivním provozovatelům našeho Slovácka. Turistická asociace vyšle výsledky své práce do všech škol regionu. 

Zajímá vás, jaký je stav zjišťování? Aktuální seznam míst vhodných pro školní skupiny si prohlédněte ZDE.

Prospekt láká na hlavní akce Slovácka roku 2019

Prospekt láká na hlavní akce Slovácka roku 2019

Upoutávku na více než sto hlavních akcí Slovácka roku 2019 nabízí nový prospekt vydaný společně organizacemi Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko. Zahrnuje akce celé oblasti od Bojkovic či Napajedel přes Uherské Hradiště, Strážnici, Kyjov či Ždánice až po Hodonín a Podluží.

Jde o první tištěný materiál vydaný společně zmíněnými organizacemi a současně první tištěný s novým logem Slovácka a vytvořený podle nového designového manuálu. Titulní strana odkazuje na tradici modrotisku zařazenou nedávno na seznam nehmotného světového dědictví UNESCO. Brožurka o více než dvaceti stranách obsahuje také mapku Slovácka a seznam všech certifikovaných informačních center regionu.

V nejbližších dnech se uskuteční distribuce prospektu nejen do informačních center, ale i partnerům Regionu Slovácko a Turistické asociace Slovácko.

Výlety po Slovácku vzdělávají zástupce informačních center

Výlety po Slovácku vzdělávají zástupce informačních center

Po dobrých zkušenostech z minulých let se opět konají vzdělávací cesty po Slovácku pro pracovníky informačních center nazvané Letem světem. Vloni je poprvé pořádala Turistická asociace Slovácko v jižní části oblasti, nyní je opět pořádá partnerská organizace Region Slovácko v severní části. Prvního výletu se účastnila i TAS, aby lépe poznala turistickou nabídku Uherskohradišťska.

Celkem jsme navštívili 11 cílů ve Starém Městě, Boršicích, Modré, Babicích nebo Huštěnovicích. Především nabídka Boršic byla pro neznalé překvapivě zajímavá. Farma Na Haldě s kombinací stezky za lovci mamutů je pro rodiny s dětmi jako stvořená. Naopak Kovozoo ve Starém Městě patřila k tomu, co většina přítomných znala alespoň z doslechu.

V plánu jsou ještě dva výlety: 30.4. a 7.5. Volná místa jsou a zúčastnit se mohou nejen zástupci informačních center, ale i další zástupce subjektů aktivních v cestovním ruchu. 

Jaké jsou novinky Slovácka pro rok 2019?

Jaké jsou novinky Slovácka pro rok 2019?

Co je letos pro turistu na Slovácku úplně nové? Turistická asociace Slovácko shromáždila v uplynulých týdnech tipy z regionu a vybrala tři největší lákadla, která ještě v loňském roce na návštěvníky nečekala. Tyto tři novinky prezentovala novinářům při tiskové konferenci Centrály cestovního ruchu-jižní Morava v Brně konané 11.4.2019.

Na cykloturisty letos čeká v okolí Moravské Sahary téměř pět kilometrů nových cyklostezek, ve Ždánicích se turistům po třiceti letech znovu otvírá hvězdárna a v Miloticích na zámku zůstala trvalá vzpomínka na natáčení filmu Poslední aristokratka od Jiřího Vejdělka.

Nové cyklostezky u Bzence a Ratíškovic mnohem pohodlněji a hlavně bezpečněji zpřístupňují oblíbenou síť tras vedoucí napříč lesem Bzenecké Doubravy podél oblasti Národní přírodní památky Váté písky.

Ve Ždánicích hvězdárna po rekonstrukci nabídne moderní planetárium. „Máme připraveny programy pro základní i mateřské školy. Pro ně budou vyhrazeny dopolední hodiny. Pro odpolední hodiny budeme mít v některé dny i programy pro veřejnost. Momentálně připravujeme objednávkový systém,“ uvedl tajemník ždánické radnice Roman Vrabel s tím, že o provoz se budou starat studenti Masarykovy univerzity.

V Miloticích na zámku pak filmaři přemalovali bývalou kuchyni, kde dnes sídlí kavárna. Točily se tam všechny scény z kuchyně filmového hradu Kostka, kde si postava paní Tiché (ve filmu ztvárněné Eliškou Balzerovou), tak ráda „cvakne“ své ořechovky. Více o novince zámku zde

Nové výzvy i pro Slovácko: zavrť se, zaber či otevři oči

Nové výzvy i pro Slovácko: zavrť se, zaber či otevři oči

Jižní Morava z jiného úhlu. To je motto, které bude marketingově stěžejní pro Centrálu cestovního ruchu - Jižní Morava a také Slovácko bude mít možnost v nové komunikační strategii pomoci svým atraktivitám. Turistická asociace Slovácko doporučila centrále vhodné cíle. Centrála výsledek prezentovala při tiskové konferenci v Brně 11.4.2019.

„Šest hlavních okruhů zaměřených na tradiční témata (sportovní aktivity, přírodní zajímavosti, historie, gastronomie, folklor a řemesla, krajina) zastupují originální výzvy: Zaber, Otevři oči, Poznej víc, Okoštuj, Spusť se, Zavrť se. Tyto okruhy budou naplňovat jednotlivá témata a aktivity napříč celým regionem a upozorní na méně známé cíle,“ uvedl mluvčí centrály Pavel Růžička při tiskové konferenci.

Slovácko v první řadě budou reprezentovat Cykloresort Strážnicko (výzva Zaber), Moravské Toskánsko a pestrá nabídka rozhleden (výzva Otevři oči) či folklorní festivaly (výzva Zavrť se). Dalším se šance se nabízí.

„V rámci výzvy Okoštuj chceme jižní Moravu propagovat nejen jako kraj vína, ale i kraj piva. Množství minipivovarů je například na Znojemsku či na Slovácku. Výzva Zavrť se platí i pro tradiční řemesla, kde je velmi aktivní skanzen ve Strážnici,“ uvedl Pavel Růžička.

V online propagaci pak centrála nabízí pomoc při propagaci větších akcí, které tematicky spadají do vybraných výzev. To bude úkol pro destinační společnosti, tedy i Turistickou asociaci Slovácko.

Brand Slovácka a jak ho pojmout? Už brzy budeme vědět

Brand Slovácka a jak ho pojmout? Už brzy budeme vědět

Kterým směrem se vydat v propagaci a tvorbě brandu turistického Slovácka? Členové Turistické asociace Slovácko si vyslechli návrhy odborníka a připomínkovali je při další členské schůzi. Podnětné diskuze se účastnili zástupci všech šesti členských organizací.

Tři směry navrhl a prezentoval zástupce dodavatelské firmy, která zvítězila ve výběrovém řízení v projektu podpořeném Ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Vycházel z několika provedených průzkumů a také z workshopu, při kterém společně členové Turistické asociace Slovácko spolu s členy partnerského Regionu Slovácko působícím na Uherskohradišťsku v řízené diskuzi dávali své podněty.

Už brzy budeme znát konečné výsledky a začneme se jimi řídit v další propagaci Slovácka jako regionu, který stojí za to navštívit.

Putujte Slováckem jako Cyril s Metodějem

Putujte Slováckem jako Cyril s Metodějem

Do několika států vedou plánované trasy Cyrilometodějské stezky. Rozsáhlý projekt kulturní stezky počítá se Slováckem jako s klíčovým místem. Hlavním cílem tras vedoucích Moravou a Slovenskem je totiž Velehrad. Turistická asociace Slovácko se i proto pravidelně informuje o novinkách na svolávaných konferencích. Ta poslední byla 4.dubna 2019 v Bučovicích.

Vloni byla premiérově vyznačená přímo v terénu první trasa na území Moravy z Vranova do Velehradu. Konference nabídla první zkušenosti poutníků. Trasa vede bokem rušných míst a nabízí klid, pohodu a rozjímání přesně tak, jak bylo v plánu. Vítaná ale bude jakákoliv pomoc od subjektů v cestovním ruchu regionu, provozovatelů služeb či organizací, které pomohou s propagací.

Více na http://www.cyril-methodius.eu/

Každá obec Slovácka může být pro turistu zajímavá, zaznělo na konferenci

Každá obec Slovácka může být pro turistu zajímavá, zaznělo na konferenci

Na méně známé turistické cíle se zaměřila 7. regionální konference cestovního ruchu Slovácka. Pokusila se ukázat zástupcům obcí či podnikatelům, že jsou důležitým prvkem zajímavým pro turistu při jeho návštěvě regionu.

Atraktivním cílem může být i obec zdánlivě bez větší turistické atrakce. „První zkoumání na webu nám ukáže, že vesnice nemá nic moc zajímavého. Když ale pak přijedeme na místo a mluvíme s lidmi, zjistíme, že zajímavostí je dost,“ shrnul ve své přednášce zkušenosti ze Slovácka tvůrce geolokačních her pro turisty Vít Pechanec s tím, že místní často drobná lákadla ve svém okolí podceňují. Je třeba jen najít cestu, jak drobnosti propojit a nabídnout.

Potenciál mají například menší obecní muzea, která ale nesmí zůstat statická. Jak aktivovat dynamickou složku uvedl zakladatel Military muzea Vlkoš Petr Něnička. „Pořádáme jednorázové akce, máme doprovodné samostatné projekty, jako například Lvíček Míra nebo vzpomínková lavička. Každý z projektů samostatně propagujeme na sociálních sítích, ale současně je v internetovém prostoru propojujeme,“ nabídl část svého receptu tento nadšenec vojenské historie.

„Důležité ale je si hned v počátcích stanovit, čeho chceme dosáhnout a jak budeme atraktivitu pro turisty udržovat,“ upozornila na rizika odbornice na interpretaci místního dědictví Eva Urbančíková.

Velká část konference patřila i tématu brandingu. Na budování silné značky Slovácko se totiž chtějí nyní zaměřit dvě destinační společnosti oblasti: Turistická asociace Slovácko působící v jihomoravské části a Region Slovácko působící ve Zlínské části Slovácka.

„Silná značka se ale buduje roky,“ upozornil přednášející Čestmír Benda, který právě v spolupráci se zmíněnými organizacemi připravuje manuál, jak marketingovou práci na značce Slovácko zaměřit a dostat ji do širokého povědomí zbytku České republiky.

Už během konference pořádající Turistická asociace Slovácko začala pracovat na přípravě dalšího ročníku. „Těší nás zájem o konferenci a je to pro nás i zavazující, abychom se zlepšovali a připravili na příště další zajímavá témata,“ uvedl předseda pořádající organizace Josef Smetana s tím, že všichni účastnící měli možnost v dotazníku nabídnou vlastní tipy.

TAS shromažďuje novinky pro turistickou sezónu 2019

TAS shromažďuje novinky pro turistickou sezónu 2019

Nová turistická sezona se kvapem blíží. Slovácko má možnost své novinky prezentovat při tiskové konferenci v Brně 11. dubna 2019. TAS aktuálně zjišťuje veškeré novinky, které budou pro turistickou sezonu 2019 na Slovácku nové a zaslouží si být propagovány nejen při příležitosti uvedené tiskové konference.

Jde například o zprovoznění nových cyklostezek vedoucích do Bzence-Přívozu či z Ratíškovic do Hodonína nebo zahájení provozu planetária ve Ždánicích. Pokud víte o jakékoliv další novince, napište prosím na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo volejte na tel. 775 004 523.

Konference se na Slovácko „podívá“ z jiného úhlu

Konference se na Slovácko „podívá“ z jiného úhlu

Na menší cíle a jejich úkol v turismu se zaměří 7. regionální konference Slovácka. Uskuteční se 27. března 2019 od 9.00 ve Vinných sklepech Skalák na Kyjovsku. Téma zní: „Malé cíle všedních dnů aneb Slovácko z jiného úhlu“.

V programu vystoupí se svými přednáškami například Jan Kratochvíl z agentury Czech Tourism, zakladatel webu Turistika.cz Jiří Pilnáček, nebo odbornice na interpretaci místního dědictví Jana Urbančíková (pozvánku s podrobným programem si stáhněte ZDE).

Pořadatelem konference je Turistická asociace Slovácko. Účast je zdarma a přihlásit se je možné pomocí formuláře na tomto odkazu: REGISTRACE

Vzhledem k omezené kapacitě prostor si pořadatel vyhrazuje právo potvrdit zájemcům účast nejpozději týden před konáním akce.

Památkové domky a malá muzea Slovácka letos společně otevřou 1. a 2. června

Památkové domky a malá muzea Slovácka letos společně otevřou 1. a 2. června

Turistická asociace Slovácko společně s partnerskou organizací Region Slovácko opět připravují akci Víkend otevřených památkových domků. Uskuteční se ve dnech 1.-2. 6. 2019. Začalo oslovování provozovatelů památkových domků a malých muzeí.

Cílem této aktivity je jednak podpora cestovního ruchu a turismu v obcích, jednak zvýšení povědomí veřejnosti o objektech tohoto charakteru v obcích na území Slovácka. V dřívějších letech se konala pouze v severní části Slovácka a vloni poprvé se rozšířila o jižní část – Strážnicko, Horňácko, Kyjovsko a Hodonínsko.

Pořadatelé nabízejí společné organizační zajištění celé akce (organizační pokyny, metodika), společnou propagaci, zařazení této akce do TOP akcí Slovácka, přípravu a distribuci PR článků opět na regionální i celorepublikové úrovni, online propagaci.

Letos bylo zatím e-mailem osloveno přibližně dvacet subjektů v jižní části a dalších více než třicet v severní části Slovácka.

Každý ze subjektů se může k účasti přihlásit vyplněním formuláře na následujícím odkazu: Zde registrace

Slovácko se prezentovalo na pěti veletrzích cestovního ruchu

Slovácko se prezentovalo na pěti veletrzích cestovního ruchu

 

Hlavní období plné veletrhů cestovního ruchu skončilo. Od ledna do března se uskutečnily na několika místech České republiky i v zahraničí. Jižní část Slovácka se prezentovala se svou turistickou nabídkou na pěti z nich.

Za vydatné pomoci informačních center z Kyjova, Hodonína, Veselí nad Moravou a Strážnice zajistila Turistická asociace Slovácko představení regionu při všech dnech veletrhů Regiontour Brno, Slovakia tour Bratislava, Holiday world Praha, Dovolená 2019 Ostrava a Infotour a cykloturistika Hradec Králové.

Především ve víkendové dny byl o veletrhy a také o pult Slovácka velký zájem. Přicházeli s tím, že na Slovácku byli někdy dříve a zajímali se o novinky a nebo s tím, že se na Slovácko chystají a chtějí doporučit kam na výlety. Byli i takoví, kteří na Slovácku ještě nebyli, ale začínají o tom uvažovat. 

Členská schůze hodnotila rok 2018

Členská schůze hodnotila rok 2018

Zhodnocení práce v roce 2018 i výhled úkolů pro rok následující řešili při své členské schůzi zástupci organizací zapojených v Turistické asociaci Slovácko. Sešli se v Regionálním centru v Hodoníně v sídle MAS Dolní Morava v pátek 16. listopadu 2018.

Na programu bylo například vyhodnocení v září pořádané Národní konference Venkov ve Strážnici nebo rozsáhlé pasportizace subjektů v cestovním ruchu v regionu, která probíhala celý rok 2018 a brzy skončí.
Velká porce práce v roce 2019 čeká na Turistickou asociaci Slovácko s ohledem na rozsáhlý společný projekt s Regionem Slovácko, jehož výsledkem bude kromě jiného kompletně rekonstruovaný turistický web Slovácko.cz.

Rozvoj venkova nejlépe umí řídit samotné obce

Rozvoj venkova nejlépe umí řídit samotné obce

Možný rozvoj českého a moravského venkova zásadně omezuje rostoucí byrokracie, plíživá centralizace, chybějící infrastruktura a nevhodné přerozdělování finančních prostředků z centra. Na tom se shodlo téměř 400 účastníků z celé České republiky, kteří se sešli ve dnech 19. – 21. září v jihomoravské Strážnici na výroční 10. Národní konferenci Venkov. Tuto konferenci pořádal Spolek pro obnovu venkova ČR ve spolupráci s Místní akční skupinou Strážnicko a Turistickou asociací Slovácko.

Představitelé malých i větších obcí a měst, místních akčních skupin a dalších zúčastněných organizací se shodli, že je potřeba především podporovat všechny aktivní obyvatele venkova a především rozvoj drobného a středního podnikání, včetně zemědělských subjektů podnikajících v místě.

Na Národní konferenci Venkov zazněla témata jako voda a stromy v krajině, komunitní rozvoj venkova, obnova center malých měst a společná zemědělská politika. Exkurze zavedly účastníky dle motta letošní konference „žijeme venkov“ do krásných koutů naší republiky na Strážnicku, Hodonínsku, Kyjovsku a Horňácku, kde byla příležitost navštívit i řadu ukázkových projektů, které přispěly k zlepšení života místních obyvatel.

Newsletter rekapituluje činnost turistické asociace

Newsletter rekapituluje činnost turistické asociace

Jelikož letní období je vhodné k rekapitulaci, Turistická asociace Slovácko shrnula v prvním vydaném newsletteru hlavní body své činnosti v prvním pololetí roku 2018. Dočtete se kromě jiného, že:

  • Stezky Cyrila a Metoděje usilují o certifikát
  • Nová databáze Slovácka čítá už 250 subjektů
  • Partnerská smlouva potvrdila, že Slovácko nedělí hranice
  • Trhací mapa dodá „Slovácko do kapsy“
  • TBEX přiveze stovky píšících či fotících cestovatelů z celého světa
  • Unikátní akce otevřela téměř padesát lidových expozic
  • Do Strážnice zavítá v září „venkovský parlament“
Turistická asociace se připravuje na Národní konferenci Venkov

Turistická asociace se připravuje na Národní konferenci Venkov

Začátek prázdnin je ten pravý čas na bilancování, a tak jsme si 2. července dali v Turistické asociaci Slovácko členskou schůzi. Zhodnotili jsme si úspěšný první půlrok roku 2018 a dali si úkoly pro druhou polovinu roku. Čeká nás například zářijová Národní konference venkov, jejíž jsme spolupořadatelem. A taky velký projekt, kterým chceme s kolegy z Uherského Hradiště kompletně předělat www stránky Slovácko.cz

Cyrilometodějské stezky usilují o evropský certifikát

Cyrilometodějské stezky usilují o evropský certifikát

Obrovský potenciál v sobě skrývá projekt Cyrilometodějských stezek usilující o certifikaci jako Kulturní stezky Rady Evropy. Může ukázat celému světu přínos Velké Moravy a především obou věrozvěstů na vývoj kontinentu. Na poslední konferenci projektu v Kunovicích tak nemohla chybět ani Turistická asociace Slovácko, která se stala jedním s tzv stakeholderů projektu, jelikož plánované stezky směřující k Velehradu, jako hlavnímu cíli, procházejí Mikulčicemi, Hodonínem či Strážnicí.

Konference konané 13. června 2018 v areálu Pánského dvora Kunovice se účastnilo přibližně 80 českých i slovenských odborníků z oblasti veřejné správy, regionálního rozvoje, cestovního ruchu, kultury i církve, aby řešili koordinovaný rozvoj kulturní stezky v příhraničí. Přednášející představili nový přístup rozvoje stezky založený na spolupráci a komunikaci s partnery, odborníky z různých sfér a místními subjekty. Skvělou zprávou pak bylo, že letos bude vyznačeno přímo v terénu prvních 300 km poutních tras v moravsko-slovenském příhraničí.

Koho zajímá projekt blíže, nebo se sám rád vydá po zajímavých církevních místech, více informací zde: http://www.cyril-methodius.eu/

Asociace vydala trhací mapu jižní části Slovácka

Asociace vydala trhací mapu jižní části Slovácka

Turistická asociace Slovácko vydala svou první mapu pro návštěvníky regionu i pro propagaci Slovácka na veletrzích. Má velikost formátu A3 a prostor nenarušují žádné reklamy. Lze ji jednoduše složit tak, aby se vešla do kapsy. Jak se vám líbí? Mapa prezentuje celé území stanovené turistické oblasti Slovácka v Jihomoravském kraji. Shrnuje hlavní nabídku oblasti, nejzajímavější akce v průběhu roku i TOP turistické cíle.

Distribuovali jsme ji do téměř dvaceti míst v regionu, informačních center i hojně navštěvovaných cílů. Všude jsou k dispozici zdarma. Budeme pokračovat v distribuci mimo náš region, aby si nabídku Slovácka mohli prohlédnout i návštěvníci nejbližšího okolí.

Jednotné Slovácko připravuje společnou žádost o dotaci

Jednotné Slovácko připravuje společnou žádost o dotaci

Turistická asociace Slovácko pokročila na další úroveň spolupráce s Regionem Slovácko v Uherském Hradišti. Na společné schůzce se členové obou destinačních managementů domluvili na společném postupu propagace jednotného Slovácka. Nejbližším krokem bude společná žádost o dotaci od Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Kromě různých aktivit se v žádosti zaměříme na kompletní předělání zastaralého webu Slovácko.cz, který má obrovský potenciál, ale zoufale čeká na modernizaci a aktualizaci.

I dále budeme úzce spolupracovat, jak jsme se před časem zavázali ve společně uzavřené smlouvě.

Víkend otevřel drobná muzea po celém Slovácku

Víkend otevřel drobná muzea po celém Slovácku

První víkend v červnu se konal tradiční Víkend otevřených památkových domků na Slovácku. V minulých letech se podařilo díky akci zvýšit zájem o malá vesnická muzea, ale zapojovaly se pouze obce Uherskohradišťska. Region Slovácko Uherské Hradiště požádal Turistickou asociaci Slovácko o spolupráci při zajištění muzeí v jižní části Slovácka. Podařilo se získat 17 účastníků. Vznikl také propagační materiál, který malá muzea Slovácka představuje.

Pracovníci „íček“ zažili turistické cíle na vlastní kůži

Pracovníci „íček“ zažili turistické cíle na vlastní kůži

Ve dnech 9. a 16. května zorganizovala TAS akci Letem světem Slováckem. Dva jednodenní výlety pro pracovníky informačních center celého Slovácka, aby měli lepší přehled o aktuální nabídce a mohli lépe informovat turisty. Jeden výlet byl atrakcemi podél Baťova kanálu od Veselí po Sudoměřice, druhý do Hodonína, Lužic a Mikulčic. Účastnilo se zdarma vždy přibližně 15 účastníků, kromě území TAS i z Uherskohradišťska a slovenského Záhoří.

Prezentace na Miniveletrhu cestovního ruchu

Prezentace na Miniveletrhu cestovního ruchu

Turistická asociace Slovácko prezentovala region 5.dubna na Miniveletrhu cestovního ruchu v Uherském Hradišti. Nabídku TAS prezentovat celý region využila informační centra ve Strážnici, Kyjově a Hodoníně, DSO obce pro Baťův kanál a také někteří ze Společenstva podnikatelů v cestovním ruchu Hodonínska. Především v dopoledních hodinách byl o stánek velký zájem.

Slovácko nedělí hranice, prohlašují odborníci na cestovní ruch a spojují síly

Slovácko nedělí hranice, prohlašují odborníci na cestovní ruch a spojují síly

S cílem sjednotit Slovácko v oblasti cestovního ruchu se dohodly dvě organizace zaměřené na turismus, každá se sídlem v jiném kraji. Region Slovácko - sdružení pro rozvoj cestovního ruchu a Turistická asociace Slovácko spojily síly a nadále se budou na marketingových aktivitách podílet společně.

Smlouvu o tom obě společnosti podepsaly ve čtvrtek 29. března ve Veselí nad Moravou. Hlavními společnými cíli pro nejbližší období jsou podrobné a aktuální zmapování celého Slováckého regionu s důrazem na turismus, vznik nových webových stránek, sjednocení propagačních materiálů a společný plán marketingové komunikace.

„Chceme, aby Slovácko bylo veřejností vnímáno jako celek. Je mimořádnou, silnou značkou s jasnými komunikačními tématy, je regionem historickým, etnograficky vymezeným a v rámci České republiky velmi dobře identifikovatelným,“ vyjádřil se předseda správní rady Regionu Slovácko Stanislav Blaha.

Obě strany vítají společné marketingové plány. „Návštěvník by neměl poznat, že Slovácko dělí hranice dvou krajů. Všude na Slovácku také od nás musí dostat stejně kvalitní služby a informace,“ potvrdil předseda Turistické asociace Slovácko Josef Smetana. To, že každá ze společností působí v jiném kraji, vidí jako výhodu. „Máme tak širší záběr a můžeme se ideálně doplňovat,“ řekl.

Turistická asociace Slovácko, z. s. byla založena na začátku roku 2017 s cílem podpory rozvoje cestovního ruchu směřované na území Jihomoravského kraje. Jedním z pilířů asociace je společná práce vedoucí k naplňování vytyčených cílů při zapojení veřejného, soukromého a neziskového sektoru. Mimo běžné marketingové činnosti se chce zaměřit také například na vzdělávání aktérů v cestovním ruchu a jejich propojování. Plánuje nové produkty i služby turistům.

Rada pro cestovní ruch: Odliš se nebo zemři

Rada pro cestovní ruch: Odliš se nebo zemři

Nové marketingové nástroje, nové trendy v lákání turistů, vliv sociálních médií na cestovní ruch. To všechno byla témata 6. konference cestovního ruchu Hodonínska s podtitulem „Jak prodávat Slovácko“. Zaznamenala obrovský zájem. I přes řádící chřipkovou epidemii do posledního místa zaplnila v úterý 20. února sál ve Vinných sklepech Skalák.

Odliš se nebo zemři, radil s nadsázkou účastníkům z řad podnikatelů i zástupců státní správy cestovatel a organizátor gastronomických festivalů Pavel Pichler z Brna. Mnohým doslova otevřel oči v tom, že Slovácko je sice jedinečné, ale je třeba jasně a konkrétně upozornit v čem. „Široká nabídka služeb, wi-fi na pokoji? To je samozřejmost. Skvělé víno vám nabídne dnes také už skoro každý. Turistu naláká konkrétní jedinečnost. V čem jste největší, nejpočetnější, v čem jste první? Co najdou u vás a nikde jinde ne?“ vyjmenoval Pavel Pichler.

Vít Pechanec pak v další přednášce ukázal na možnosti digitálních her pro turisty a vzhledem k letošnímu stoletému výročí státnosti vymyslel na místě hru, ve které by návštěvníka Hodonína provedl přes chytrý telefon, po svých pamětihodnostech, sám Tatíček Masaryk.

„Byl jsem opravdu překvapený úrovní konference. Podobně kvalitní jsou na celostátní úrovni. Nevídaná byla podle mého názoru účast i mix příchozích,“ ocenil manažer národní agentury Czech Tourism Miroslav Klusák s tím, že v regionu očekával patnáct až dvacet příchozích a mezi nimi téměř výhradně zástupce státní správy. Šedesátičlenné publikum s přibližně polovinou podnikatelů nečekal.

Šlo již o šestý ročník akce, ale letos poprvé pod taktovkou Turistické asociace Slovácko, která vznikla v loňském roce. „Domluvili jsme se na pořadatelství s dřívějším organizátorem, Okresní hospodářskou komorou. Je to jeden z našich cílů, vzdělávat aktéry v cestovním ruchu,“ vysvětlil předseda asociace Josef Smetana. Okresní hospodářská komora zůstává odborným garantem konference.

Chcete s námi spolupracovat?
Obraťte se na nás


  • Turistická asociace Slovácko, z.s.
  • Masarykovo náměstí 115/27
    695 01 Hodonín
  • Ing. Josef Smetana – předseda
  • +420 777 328 052
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
  • Zdeněk Šmýd – manažer
  • +420 775 004 523
  • Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Dokumenty

Smlouva o spolupráci v oblasti rozvoje cestovního ruchu

Výpis ze spolkového rejstříku

Mapa jihomoravských oblastí