Written on
Jelikož veletrhy cestovního ruchu už nelákají návštěvníky jako dříve, hledají destinační organizace k propagaci regionu jiné příležitosti. Jednou z nich může být i proslulý zářijový Jarmark ve Skalici. Příhraniční město zavedlo pro poslední ročník prostor pro propagaci zajímavých výletů a Slovácko se zapojilo. Kromě Lázní Hodonín a města Uherského Hradiště se účastnila i Turistická asociace Slovácko.
Příhraniční Skalici při jarmarku navštěvuje i více než deset tisíc příchozích, především z blízkých slovenských regionů. Někteří z nich v horkém dnu rádi zavítali do stínu nádherného sálu kulturního domu, kde byl prostor regionů. U stánku Slovácka byl pochopitelně největší zájem o novinky ze Strážnicka, které se Skalicí sousedí. Slovenští návštěvníci se ale překvapivě velmi zajímali i o další podoblasti Slovácka.
Slovácko do prostoru zapadalo jako do domácího, protože celý sál navržený architektem Dušanem Jurkovičem zdobí velkoplošné obrazy Joži Uprky a Antoše Frolky.
Written on
Čím přilákat mladé turisty na Slovácko? Turistická asociace Slovácko se to pokusila zjistit s pomocí blogerek a instagramerek Dany a Carol. Mladé dívky už procestovaly velkou část Evropy či Ameriky a mají na instagramu více než sto tisíc sledovatelů. Z nabídky Slovácka si vybraly, co je zaujalo a během návštěvy navštívily téměř dvacet zajímavých míst.
Jaké byly ohlasy mezi jejich fanoušky, kteří jsou nejvíce ve věkové skupině 20 – 35 let? Obrovskou vlnu zájmu zaznamenala děvčata například u prvního z míst, kde se ubytovala, a to byl Glamping Slovácko na Kyjovsku. V komentářích se o tento způsob ubytování hodně lidí zajímalo. Přitom na Slovácku je zatím glampingových nabídek úplné minimum. Fanoušky Dany a Carol také nadchla zahradní železnice ve Vracově nebo nabídka půjčení kostýmů v milotickém zámku. Zaujalo to především ty, kteří mají děti.
Možná překvapivě hodně bodovaly i příspěvky z návštěvy u Magdy Sedlářové, držitelky certifikované značky SLOVÁCKO regionální produkt. Nechala blogerky nahlédnout do své moderní dílny, kde vyšívá ornamenty.
Co naopak nezapůsobilo, byla příroda. Zatímco samotné cestovatelky si nadmíru užily pestrou nabídku lesů v Chřibech nebo neotřelé vyhlídky Soudek u Šardic, reakcí na sociálních sítí tato místa moc nezískala.
Mezi další kouty Slovácka, odkud dívky zdravily své fanoušky, patřily: kavárna Longus v Kyjově, akce otevřených sklepů ve Vlkoši, Baťův kanál, petrovské Plže nebo pole a vinohrady Moravského Toskánska. I tato místa získala solidní zájem a podle reakcí jsou zajímavá pro mladou generaci turistů. Ti v komentářích navrhli další místa, která podle nich stojí za to navštívit. Byly to například Lázně Hodonín, větrný mlýn v Kuželově nebo KOVOZOO ve Starém Městě.
Written on
Nebývale pestrá byla nabídka prvního vzdělávacího výletu pro informační centra Slovácka v roce 2024. Tradiční akce přilákala třicítku zájemkyň a zájemců.
Měli možnost se podívat do útrob ještě po rekonstrukci neotevřené tvrzi v Hluku, nedávno otevřeného Domu přírody Bílých Karpat, muzea v Dubňanech nebo také skrytých expozic v Čechově dvoře v Louce. Jelikož bylo krásné počasí, hodily se i venkovní zastávky v blatnických vinohradech, na tajemném vrchu Náklo u Ratíškovic, nebo u pramenů v Záhorovicích a Nezdenicích.
Za celý den výprava stihla na vlastní kůži poznat celkem 12 zajímavých míst. Bylo to rozhodně něco jiného než čerpat informace jen z internetu nebo letáků, i když to bylo, jak název napovídá, jen „Letem světem Slováckem“.
Written on
V celé ČR bude letos pouze 14 domů přírody a dva z toho nově na Slovácku. V celé ČR je pouze pět oficiálně vyhlášených ptačích parků opečovávaných pro ornitologicky zaměřené návštěvníky. Jeden je na Slovácku. Ohlasy z loňského premiérového 130km dlouhého hobby závodu pro gravel kola byly takové, že Slovácko pro gravel cyklisty nabízí z hlediska pestrosti přírody úplně všechno. Takové i jiné informace zazněly na X. Konferenci cestovního ruchu Slovácka 20.3.2024 v Sudoměřicích.
Už jen těchto tvrzení je jasné, že Slovácko je pro turisty zajímavé nejen kvůli vínu nebo folkloru, ale v obrovské míře i unikátní a pestrou přírodou vhodnou pro cyklisty, pěší i různorodě zaměřené odborníky na faunu či flóru. Přednášející na konferenci ukazovali cestu, jak skloubit potřeby návštěvníka s potřebou ochrany přírody. Řeč byla o Bílých Karpatech, Hodonínské Dúbravě, rybniční síti na říčce Kyjovce a tamním parku Kosteliska i o obyčejných malebných zákoutích v extravilánech.
Přednášky si vyslechlo na šest desítek zástupců neziskových organizací, obcí a měst, informačních center i podnikatelů v cestovním ruchu z celého území Slovácka. Hostitelem byl společenský dům Sudomír v Sudoměřicích, obci, která se stala v Obcí roku 2023 v Jihomoravském kraji. Organizátory byly Turistická asociace Slovácko a Region Slovácko.
Written on
Slovácko má za sebou úspěšnou prezentaci na Veletrhu Dovolená v Ostravě. Poprvé bylo i součástí oficiálního programu na hlavním pódiu. Prezentace byla zaměřená na lidovou architekturu Slovácka a pak i na podoblast Podluží.
Diváci se z úst koordinátora Turistické asociace Slovácko dověděli, čím se vyznačuje tradiční slovácký domek, co je to žudro, nebo jak ve slováckém ornamentu poznat motiv jablka. Samozřejmě zazněla i pozvánka na 10. ročník Víkendu památkových domků Slovácka.
Zajímavosti Podluží prezentoval penzion Čičina, který zastupoval jeho manažer Petr Tydlačka. Pozval přítomné na dovolenkovou návštěvu. Vyprávěl o přírodě unikátní oblasti Soutok či o podlužáckém kroji.
Slovácko mělo na veletrhu po oba dny zastoupení jak na stánku jižní Moravy, tak i na stánku východní Moravy. Na obou místech byl zájem o propagační tiskoviny a bylo i spoustu dotazů. Oproti dřívějším letům byly dotazy mnohem více v polštině. Také mezi vystavovateli bylo mnohem více prostoru zaměřeno na polské regiony. Ostravský veletrh se tak stává místem, kde se v cestovním ruchu Morava silně propojuje především se slezskou částí Polska.
Written on
Stará stodola v Nové Lhotě se mění. Bude z ní díky novému projektu kromě jiného přednáškový a výstavní prostor a také malé muzeum. Projekt se zabývá propagací nejen Nové Lhoty, ale i celého Horňácka. Tato oblast má díky tomu i nová propagační videa. První video (odkaz ZDE) mapuje historii, přírodu i kulturu Horňácka. Druhé video (odkaz ZDE) je spotem, který ve velmi zkrácené podobě říká totéž.
Written on
Turistická asociace Slovácko pozvala na Slovácko oblíbený pořad Cyklotoulky. O natáčení pořadu je obrovský zájem. Objednat si termín bylo nutné rok napřed. Práce je za námi a můžeme se těšit na říjnové vysílání na ČT2 a ČT sport. Projeli jsme se štábem Mutěnice, Starý Poddvorov, Čejkovice, Čejč, Šardice, Dražůvky či Ždánice. Vydali jsme se okrajem Slovácka mimo hlavní centra. V pořadu se bude prezentovat větrný mlýn, cyklostezka Ždánka, vinařská stezka Hovoranskem nebo ždánické planetárium.
Written on
Na jižní Moravě vzniká ambiciózní projekt turistické karty a Turistická asociace Slovácko je u toho. Možnost získat zajímavé slevy u poskytovatelů služeb výměnou za dva noclehy, to je základ nabídky. Vše se připravuje v režii Jihomoravského kraje a Centrály cestovního ruchu Jižní Morava, ale oblastní destinační společnosti budou partnery a právě jejich vazby budou potřebné pro získávání ubytovatelů i turistických cílů. Pokud jste součástí cestovního ruchu na Slovácku, obraťte se na nás, sdělíme vám více.
Written on
Letem světem Slováckem cestovali zástupci informačních center. Hojně využívaná akce pořádaná Regionem Slovácko a Turistickou asociací Slovácko opět zavedla zástupce turistických informačních center na desítky míst. Ale opravdu „letem světem“, aby jen načerpali potřebné zkušenosti s místy na vlastní kůži. Obě vzdělávací cesty vedly napříč Slováckem a obsáhly jak zlínskou tak i jihomoravskou část. Ve druhé jmenované to byla především Strážnice při první cestě a východní okraj Kyjovska (Bzenec, Vracov, Vlkoš) při druhé cestě. Turistická asociace pak připravila ještě jeden bonusový výlet, jehož hlavní náplní bylo představení nové exkurzní trasy v Bylinkovém ráji Sonnentor. Každé z cest se účastnilo více než dvacet pracovníků, kteří v následujících měsících budou v denním kontaktu s turisty.
Seznam propagovaných míst v JMK části Slovácka: Přístav Strážnice, židovský hřbitov a synagoga Strážnice, modrotisková dílna Strážnice, Městské muzeum Strážnice, Železnice 600 Vracov, Muzeum železnice Vracov, židovský hřbitov a síň Bzenec, Military muzeum Vlkoš, Bylinkový ráj Sonnentor, rozhledna Na Podluží Nový Poddvorov, větrný mlýn Starý Poddvorov, Víno Sýkora Čejkovice, ptačí park Kosteliska Dubňany.
Written on
Neobvykle pestré na zajímavé cíle je Kyjovsko. Tato část Slovácka zahrnuje 45 obcí, mnohdy velmi malých. Přesto je zde k navštívení pestrá paleta přírodních zajímavostí, venkovských muzeí, sportovních atraktivit, cyklostezek, naučných tras, bohatá nabídka vinařských areálů i samotných vinařství a samozřejmě plno akcí udržující živý folklor a tradice.
MAS Kyjovské Slovácko v pohybu v rámci projektu „K turistickým cílům společně“, podpořeného z Programu INTERREG V-A zmapovalo velmi podrobně tuto nabídku, která má ve finále na tři stovky položek. Shrnuje je vydaná brožura, která je pro návštěvníka regionu opravdu bohatým průvodcem. Kdo ji pojme jako plánovač návštěv, má před sebou mnoho návštěv, než si bude moci všechny položky odškrtnout. Stáhnout si ji můžete ZDE.
Součástí projektu byla i stejná činnost v partnerském regionu v jihozápadní části Slovenska, kde působí MAS Podhoran.
Written on
Poprvé ve zlínské části Slovácka a zatím s rekordní účastí se uskutečnila tradiční Konference cestovního ruchu Slovácka. Hostitelem byl Kulturní dům Horní Němčí a dorazila více než osmdesátka účastníků či přednášejících. Turistická asociace Slovácka byla jako spolupořadatel samozřejmě u toho, i když hlavní zátěž ležela na partnerském Regionu Slovácko a týmu obecního úřadu v Dolním Němčí.
Přednáškám letos vévodila čísla a statistiky. Byly součástí téměř každé prezentace, a i když někdy nacházely i rozdílné výsledky, v jednom se vzácně shodovaly: Slovácko je na tom se zájmem turistů velmi dobře. Počty přenocování či návštěv drží region v rámci ČR hned za čelními místy, které samozřejmě patří Praze, Krkonoším a podobným TOP destinacím. Vyzdvihována byla také šíře spolupráce na Slovácku, kterou odborníci z Prahy dokonce označili za ukázkovou. Přínosné byly pro účastníky rozhodně i informace z výzkumů, které se zabývaly typem návštěvníka Slovácka nebo jeho zvyky, názory a požadavky.
Součástí konference byl i ukázkový gastro servis ryze v duchu slováckých tradic. Všichni přítomní měli také možnost si vyměnit propagační materiály. V neformální části Dolní Němčí nabídlo prohlídku nového squashového kurtu a místního muzea.
Konference cestovního ruchu Slovácka 29.března 2023 po letech na Skaláku u Kyjova a posledním ročníku v Ratíškovicích poprvé stěhovala na severní polovinu Slovácka. Příští rok se opět vrátí do jižní poloviny a hlavní pořadatelské taktovky se ujme Turistická asociace Slovácko.
Written on
Jakoby nikdy nebyl covid! Tak nějak vypadal veletrh Dovolená Ostrava 2023. Zájem lidí byl velký, doprovodný program pestrý. Slovácko se prezentovalo ve stánku jižní Moravy. Turistická asociace Slovácko vyslal i svého zástupce, který se návštěvníkům věnoval i se zástupkyní Moravského krasu a města Brna.
Velký zájem byl o nové tiskoviny Slovácka. Turistická asociace Slovácko spolu s Regionem Slovácko vloni vydaly nové trhací mapy, které po složení na formát A6 vypadají opravdu atraktivně. Bylo proto mnoho příchozích, kteří právě po těchto tiskovinách sáhli a brali si je s sebou. K dispozici byly trhačky Kyjovska, Hodonínska, Ostrožska-Veselska a Baťova kanálu. Každá z nich byla pro dva dny veletrhu připravena v počtu 200ks. Baťův kanál nebyl druhý den už před obědem, Kyjovsko po obědě, zbývající dva druhy zůstaly jen v počtu jednotek. Turistická asociace Slovácko rozhodně připraví minimálně stejné množství pro březen a duben a veletrhy v Praze a Bratislavě, kam také na stánek jižní Moravy bude propagační materiály dodávat.
Momentálně začíná příprava na vytvoření podobné tiskoviny pro Horňácko, příští rok přijdou na řadu Podluží a Strážnicko.
Written on
Rok 2022 byl ve znamení práce na dopadové studii k prodloužení sezóny a denních komorovacích hodin na vodní cestě Baťův kanál. Výsledná studie je veřejným dokumentem a stane se nejen podkladem k další činnosti destinačních organizací na Slovácku. V širším kontextu bude sloužit jako podklad k vyjednání prodloužení sezóny a denních komorovacích hodin. Studie nejen objevila zajímavá fakta o fungování kanálu, ale také potvrdila, že investice do rozšíření otvíracích hodin by se státní pokladně vyplatilo. Pod vedením Regionu Slovácko se na práci velmi aktivně podílely také Turistická asociace Slovácko a Baťův kanál, o.p.s. V průběhu roku 2022 se podařilo zapojit také zástupce státní správy, podnikatele působící na vodní cestě i státní podnik Povodí Moravy. Studii si lze stáhnout ZDE.
Written on
Originální perníky a neotřelé folklorní textilní výrobky ocenila odborná komise udělením certifikované známky SLOVÁCKO regionální produkt. Držitelkami ocenění jsou tři ženy, jejichž produkce opravdu stojí za pozornost.
Anna Pantlíková stejně jako její sestra Iveta Redková se učily vyrábět perník od své maminky. Pokračují v rodinné tradici, i když každá si našla svou cestu. Perníky Anny Pantlíkové vyrábějící ve Svatobořicích-Mistříně pod značkou Mlsná kočička jsou zdobené slováckými ornamenty. Navíc vyrábí originální perníkové omalovánky, které se děti doma mohou dozdobit. Iveta Redková z Hodonína pracující pod značkou Perníková máma se zase věnuje krajkové technice zdobení. Dokáže perníky dozdobit neuvěřitelně precizními vzory.
Třetí oceněnou držitelkou značky je Marie Bendová ze Suché Lozi. Kromě toho, že se věnuje šití tradičních oděvů, vyrábí folklorně zdobené ponožky a další výrobky odkazující na lidové tradice. Vzor tradičních tureckých šátků třeba využívá k výrobě dívčích čelenek nebo pánských motýlků.
Komise značky SLOVÁCKO regionální produkt udělila za dva roky své existence už 18 certifikátů.
Written on
Svatomartinské slavnosti v Hodoníně byly letos největší od doby svého vzniku. Nejen že se po dvou covidových letech mohla uskutečnit ochutnávka mladých a Svatomartinských vín Hodonínska a Podluží v plné parádě a ve velkém stanu před radnicí bylo možné okoštovat desítky druhů vzorků bílého, červeného i růžového vína. Navíc se přidal i velký trh regionálních produktů, který si pod patronát vzala Turistická asociace Slovácko.
Už vloni skromnou, restrikcemi omezenou ochutnávku doplnilo několik stánků regionálních výrobců. Novinka sklidila úspěch, proto se hlavní organizátor, MAS Jižní Slovácko, rozhodl oslovit Turistickou asociaci Slovácko s návrhem na rozšíření této novinky. Nakonec bylo na Masarykově náměstí více než dvacet stánků s výhradně regionálním zbožím. Přibližně třetina prodávajících je držiteli certifikované známky SLOVÁCKO regionální produkt.
Written on
I když veletrh Regiontour v Brně už dávno nemá ten lesk jako dříve, Turistická asociace Slovácko se letošního ročníku účastnila. Zásobila stánek jižní Moravy dostatečně tiskovinami ze Slovácka a po dva dny měla k dispozici u stánku i svého zástupce pro případně dotazy návštěvníků. Těch bylo méně než v dřívějších letech, snad i proto, že Regiontour se po hubenějších letech přesunul do menšího pavilonu. Přesto návštěvnost nebyla až tak zlá. Společně s Regiontourem se konala přehlídka určená pro karavany, takže návštěvníci využili společné nabídky obou akcí. Stánek jižní Moravy byl navíc mezi ostatními nepřehlédnutelný díky zajímavé výzdobě obřími kresbami Zuzany Osako.
Written on
Více než čtyři stovky delegátů ze všech koutů České republiky i Slovenska dorazilo na konci září do Čejkovic. MAS Jižní Slovácko tam pořádalo další z ročníků akce celostátní sítě MAS – Leaderfest. Na účastníky čekalo množství přednášek, workshopů, exkurzí, ale také pestrý volnočasový program. Otevřeno měly místní atrakce a připraveno bylo speciálně pro tuto příležitost i malé putování po sklepech. Otevřeno mělo pět vinařství a zájem byl velký. Na této akci se podílela i Turistická asociace Slovácko. Pomáhala se všemi přípravami i v organizaci přímo v místě po celé tři dny.
Written on
Novou tiskovinou přispěje Turistická asociace Slovácko ke konání tradiční celostátní akce Leaderfest, letos konané ve slováckých Čejkovicích. Na pět stovek účastníků z celé republiky se po skončení akce v pátek ráno ocitne před otázkou, zda nejkratší cestou vyrazit domů, nebo se ještě půl dne, den či víkend zdržet na Slovácku. A právě v tomto rozhodování pomůže nová tiskovina, kterou každý z delegátů akce obdrží. Nabídne jednoduché a krátké výlety, které snad co nejvíce ze stovek přítomných pozdrží na Slovácku. Skládací knížečka rozměru A6 samozřejmě neposlouží jen jednomu účelu. Obdrží ji k využití i informační centra regionu, kam ještě letos na podzim zamíří spoustu turistů, kterým pomůže naplánovat volný půlden pobytu.
Written on
Tradiční i netradiční regionální výrobce hledají sdružení Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko. Vypisují opět společnou výzvu příjmu žádostí těch, kteří jsou pyšní na to, co vyrábějí a chtějí dát certifikovanou značkou světu na vědomí, že to vyrábějí na Slovácku. Výzva je platná pro dvě existující značky „Tradiční výrobek SLOVÁCKA“ a „SLOVÁCKO regionální produkt“.
Tradiční výrobek SLOVÁCKA je už etablovanou značkou a prezentuje výrobky, které jsou na Slovácku tradiční. Výrobci musí splnit přísná kritéria, která hodnotí odborníci z řad etnografů. SLOVÁCKO regionální produkt je nově vzniklou značkou, která výše zmíněnou doplňuje. Je určena pro všechny, kteří chtějí svou sounáležitost s regionem prezentovat, ale na Tradiční výrobek SLOVÁCKA nedosáhnou třeba proto, že používají s tradičními i moderní metody nebo materiály.
Více informací se lze dočíst na webu www.tradicnivyrobek.cz. Příjem žádostí končí 30.9. 2022.
Written on
Téměř osmdesát řemeslných dílen, farem a výroben potravin či nápojů z celé České republiky společně otevře návštěvníkům při akci PORTA APERTA. Všechny je spojuje to, že jejich výrobky nesou některou ze značek kvality zastřešených Asociací regionálních značek. Stane se tak 17. září 2022 a na Slovácku půjde o tři místa, dva držitele značky Tradiční výrobek Slovácka a jednoho držitele značky Slovácko regionální produkt.
Turistická asociace Slovácko jako koordinátor značky SLOVÁCKO regionální produkt pomáhá s přípravou i propagací. Za naši značku se zapojí vinařství SPIELBERG z Archlebova, které získalo certifikovanou značku pro své odrůdové vinné mošty. V rámci PORTY APERTY ale bude nabízet nejen vlastní produkty. Uspořádá akci Brurčákobraní s trhy. Představí se tak i další zpřátelení producenti Slovácka.
Mapu a seznam míst, které můžete v rámci druhého ročníku PORTY APERTY navštívit, spolu s popisem nabídky a odkazy na podrobnější informace najdete na www.porta-aperta.cz.
Written on
Slovácko má další z řady oblíbených trhacích map pro turisty. Tentokrát Turistická asociace Slovácko připravila pro Mikroregion Hodonínsko trhací mapu Hodonínska. Provádí zájemce po zajímavých cílech okolí Hodonína, po vinařských uličkách, přírodních lokalitách a jako bonus doporučuje čtyři cyklistické výlety.
Mapa byla vytištěna v 10 000ks a je k dostání ve všech informačních centrech v okolí Hodonína. Současně ji Mikroregion Hodonínsko distribuuje i do jednotlivých obcí či k ubytovatelům nebo vinařům. Všude je k dostání zdarma.
Written on
Region Slovácko společně s Turistickou asociací Slovácko úspěšně zahájily další velký projekt s podporou MMR ČR. Tentokrát jde o Baťův kanál a cílem projektu je získání analýzy chování klientů.
Aktuálně probíhá rozsáhlý sběr dat pomocí dotazníků, které jsou pomocí QR kódů k dispozici ve všech přístavech a také ve větších informačních centrech podél vodní cesty. U klientů na hausbótech se sběr dat provádí pomocí atraktivních lodních deníků, které poskytnou data a současně se stanou pro turisty zajímavým suvenýrem na pobyt.
Díky budoucí analýze pak vznikne studie s ekonomickými dopady případného rozšíření otevíracích hodin plavebních komor. To se totiž nedaří dlouhodobě prosadit.
V neposlední řadě sběr dat pomůže získat rozsáhlou databázi postřehů návštěvníků Baťova kanálu, což napomůže zkvalitnění služeb.
Written on
Kde všude vzniknou nebo se zrekonstruují přístavy Baťova kanálu v nejbližších deseti letech? Co všechno znamená destinační management? Jak se stane, že tři malé obce s několika stovkami obyvatel vymyslí a zrealizují super turistický cíl? Nejen na tyto otázky odpověděla další Konference cestovního ruchu Slovácka, která se uskutečnila 1. června v Ratíškovicích v okouzlujících prostorách Spolkového domu. Téma akce bylo: Restart cestovního ruchu na Slovácku.
Aktivity východomoravské centrály cestovního ruchu představila ředitelka Zuzana Vojtová. Eliška Křížová z jihomoravské centrály zase nabídla pomoc při propagaci menších konferenčních prostor. Andrea Holešínská z Masarykovy univerzity vysvětlila principy destinačního managementu a nabídla účastníkům akademický pohled na cestovní ruch v regionech. Velké plány změn na Baťově kanále představil Vojtěch Bártek. Starosta Hýsel Libor Orság popsal, jak se podařilo v Podchřibí postavit unikátní rozhlednu, která se okamžitě po otevření v listopadu minulého roku stala návštěvnickým hitem. Zajímavým vstupem byl online příspěvek Martina Jiránka z Ministerstva pro místní rozvoj ČR, který nastínil novinky z příprav nového zákona o cestovním ruchu. Zodpověděl i četné dotazy od účastníků ze Slovácka. Svá vystoupení měli i zástupci organizátorů, kteří přiblížili svou činnost v cestovním ruchu a nastínili budoucí směr k prosperující destinaci.
Konferenci společně uspořádaly Turistická asociace Slovácko a Region Slovácko.
Written on
Nabité zážitky a novými poznatky byly dva celodenní vzdělávací výlety pro informační centra Slovácka. V úvodu května zaměstnankyně a zaměstnanci center projeli více než dvaceti zajímavými cíli, které mohli poznat na vlastní kůži. Díky tomu budou lépe připraveni informovat turisty v průběhu nové sezóny.
Účastníci si například vyzkoušeli foukání skla v rodinné sklárně ve Strání, prozkoumali všechna zákoutí muzea v Hrubé Vrbce, vyzkoušeli si výhled z Bukovanského mlýna, ověřili si kvalitu nabídky nového planetária ve Ždánicích, poznali, že zámek v Napajedlech je nejen hotelem, ale má i prohlídkový okruh, potvrdili si, že rekreační oblast Lučina zůstává „retro“, ale nabízí i moderní novinky, nebo zjistili, že v Kuželově u větrného mlýna zahajuje provoz nové návštěvnické centrum.
Oba výlety pořádané po dvouleté covidové odmlce tentokrát nebyly soustředěny na malé území, ale zasáhly Slovácko v celé jeho délce, podél svahů Bílých Karpat a podél Chřibů. Pořádaly je společně organizace Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko.
Zúčastnili se zaměstnanci informačních center z celého regionu od Napajedel, přes Uherský Brod, Uherské Hradiště, přes Veselí nad Moravou nebo Strážnici až po Dubňany či Hodonín. Šlo celkem o patnáct míst, které je v průběhu sezóny v každodenním kontaktu s turisty.
Written on
V uplynulých dnech zasedla certifikační komise certifikované značky SLOVÁCKO regionální produkt a po zhodnocení žádostí schválila používání značky třem novým výrobcům. Celkem už značka má celkem 15 udělených certifikátů.
Nově může nálepkami slovácké značky ozdobit své sirupy Monika Makovičková ze Vnorov. Získala certifikát nejen pro své sirupy (okurkový, zázvorový, citrónový nebo z červené řepy), ale i pro svůj pečený čaj z citrusových plodů a zázvoru a také pro výborný jahodový džem). Společnost Kroj vyrábí kromě jiného vlněná sukně, blůzy nebo různé druhy šatů, u nichž vychází z krojových střihů a zdobí folklorními výšivkami. Posledním čerstvým úspěšným držitelem značky je Ateliér Žampach z Uherského Brodu, který je vyhlášený svými pracemi ze skla. V roce 2018 zařadil do své nabídky pískování tradičních motivů používané pro sklo na destiláty.
Značka „SLOVÁCKO regionální produkt“ existuje od roku 2021. Koordinátorem značky je Turistická asociace Slovácko.
Written on
Po dvouleté přestávce se opět rozjíždějí kola veletrhů cestovního ruchu a Slovácko bylo u toho. Veletrh Dovolená Ostrava byl místem, kam se vydala Turistická asociace Slovácko, aby prezentovala krásy našeho regionu. O co byl největší zájem? O Baťův kanál, o naše rozhledny nebo o staroměstskou Kovozoo.
Nutno ale přiznat, že návštěvnost veletrhu se s dobou předcovidovou rovnat nedá. Zdá se, že covid naučil používat web k hledání dovolené i ty, kteří se tomu dříve bránili a dávali přednost veletrhům. Návštěvníci mířící do ostravského veletržního areálu o druhém březnovém víkendu, měli mnohem větší zájem o knižní veletrh, který byl o patro níže.
Written on
Významným hráčem v rozvoji cestovního ruchu v Česku se stává Sdružení turistických oblastí ČR. Za rok existence se stalo respektovaným partnerem pro jednání s národní agenturou Czech Tourism i Ministerstvem pro místní rozvoj. Do činnosti sdružení se nově zapojila i Turistická asociace Slovácko.
Zúčastnila se na konci února velkého zasedání v Olomouci. Náměstek ministra Martin Jiránek, ředitel agentury Czech Tourism Jan Herget či Jaromír Polášek z České unie cestovního ruchu informovali o zásadních plánech na příští roky: přípravě zákona o cestovním ruchu, celorepublikovém projektu e-turista a dalších. Zásadní je, že k tvorbě těchto aktivit, stejně jako například k národní certifikaci turistických oblastí, bude mít Sdružení turistických oblastí ČR přístup. Vybraní zástupci se budou účastnit jednání a budou tlumočit názory z regionů, tedy i z Turistické asociace Slovácko.
Written on
Anglicky, německy a polsky jsou zpracovány od loňského roku nové image tiskoviny turistické oblasti Slovácko. Po dlouhých letech vznikly za spolupráce Regionu Slovácko a Turistické asociace Slovácko ucelené materiály za celou oblast použitelné na zahraničních trzích. Lákají turisty krásnými fotkami, krátkými a jednoduchými texty, které přesměrovávají pomocí QR kódů zájemce na web turistické oblasti.
Kromě obligátních světových jazyků padla volba i na polštinu, neboť zájem návštěvníků z této země o jižní Moravu se v posledních letech zvyšuje.
Turistická asociace Slovácka zásobovala v uplynulých dnech těmito tiskovinami Centrálu cestovního ruchu Jižní Morava. Centrála se totiž v tomto roce, kdy se pomalu obnovují tradice veletrhů cestovního ruchu, plánuje soustředit na zahraniční trhy. Vyrazí na veletrhy doslova do celé Evropy včetně zmiňovaného Polska. Všude s sebou přibalí nejen své vlastní tiskoviny, ale i nové tiskoviny Slovácka. Ty budou používány i při návštěvách zahraničních novinářů či VIP hostů na jih Moravy, které centrála zajišťuje dle požadavků Národní agentury Czech Tourism.
Written on
„Posílit destinační spolupráci v turistické oblasti Slovácko a na základě společné propagace zainteresovaných subjektů tak zvýšit její atraktivitu u návštěvníků a přispět k navýšení návštěvnosti oblasti v celoročním měřítku.“ Tak zní strategický cíl definovaný novou Koncepcí rozvoje cestovního ruchu Slovácka.
Samozřejmě, že takový cíl je široký a skládá se ze spousty dílčích úkolů a ty všechny jsou v nové koncepci platné pro práci Turistické asociace Slovácko i partnerského Regionu Slovácko do roku 2030. Rozsáhlé práce na vzniku koncepce zabraly bezmála půl roku. Zpracovatelé hovořili s důležitými hráči v oblasti cestovního ruchu, s drobnějšími podnikateli o jejich potřebách, ale také se zástupci obcí o tom, jak vidí s ohledem na turisty rozvoj svého domova. Pomocí dotazníků jsme zjišťovali i názory obyvatel, co si u svých bydlišť přejí a co už ne. Vznikl rozsáhlý dokument, který si můžete stáhnout ZDE, pokud máte zájem si přečíst, na čem chceme v příštích letech pracovat.
Written on
Víte, že jižní část Slovácka si k návštěvě oblíbili Rumuni? A že kromě nich a obyvatel sousedních zemí náš region v zajímavých číslech navštěvují na jihu Švédové, zatímco v severní části zase lidé z Ukrajiny? To jsou jedny ze zajímavostí, které odhalila Analýza cestovního ruchu Slovácka. Turistická asociace Slovácka s partnerským Regionem Slovácko zpracovaly pod vedením firmy Ekonomic Impact analýzu, která podrobně zmapovala obě části Slovácka, v Jihomoravském kraji i Zlínském kraji v letech 2018,2019 a částečně i v covidovém roce 2020. Využila nejen oficiálně přístupná data Statistického úřadu, ale i mnohem lépe vypovídající data získaná od telefonických operátorů. Z nich kromě jiného vyplynulo, že zdaleka největší nápor turistů zažívá Slovácko v době burčákových pochodů. Ptali jsme se v dotaznících také zástupců subjektů působících v regionu nebo místních obyvatel. Pokud se chcete dovědět další podrobnosti a analýza vás zajímá, obraťte se na nás a necháme vás do ní nahlédnout.
Written on
Turistická asociace Slovácko se stala přeshraničním partnerem projektu MAS Kopaničárský region. Na Kopanicích díky němu vznikne turistická karta. Součástí projektu podaného v aktuální výzvě FMO Interreg je ale i několik hromadných vzájemných návštěv, díky kterým Slovácko navštíví delegace ze Slovenska. Současně se oba regiony budou prezentovat na veletrzích cestovního ruchu. Díky tomu se Slovácku dostane mnohem většího prostoru při veletrhu Regiontour Brno a poprvé se Slovácko samostatně, v případě, že projektu uspěje, ukáže při veletrhu Region tour expo v Trenčíně.
Written on
Krásný projekt vzájemné propagace připravuje OOCR Záhorie na Slovensku. Herní areály v podobě hlavních turistických památek, které by vzájemně zvaly k návštěvě a výletům přes česko-slovenskou hranici. Herní areály by byly na obou stranách hranice a aktuálně OOCR Záhorie plánuje realizovat projekt přípravný zajišťující studii proveditelnosti a hledající vhodná místa. Turistická asociace Slovácko se stala partnerem tohoto přeshraničního projektu. Věříme, že uspěje a stane se pomocníkem v turistickém ruchu obou sousedních regionů, které navíc od loňského roku nově propujuje cyklistická lávka mezi Mikulčicemi a Kopčany.
Written on
Velké Archeologické dny připravil na konec léta Jihomoravský kraj se Slovanským hradištěm v Mikulčicích. Dvoudenní program plný života Slovanů se na konci září setkal s obrovským zájmem. K vidění byli řemeslníci, slovanské ležení či bojové ukázky. Návštěvníci měli zdarma vstup na vyhlídkovou věž i expozice. Turistická asociace Slovácko pomáhala s propagací akce. Vše bylo součástí velkého přeshraničního projektu zaměřeného na propagaci nové lávky pro pěší a cyklisty spojující moravskou a slovenskou stranu této kdysi jednotné velkomoravské aglomerace.
Written on
Přibližně stovku účastníků měl pravidelný cyklistický výlet po Podluží a Hodonínsku. Pravidelně v září vyráží po regionu peloton složený ze zástupců obcí, neziskovek, ale i běžní občané. Letos vedla trasa z Dolních Bojanovic přes rozhlednu nad Novým Poddvovorem, pivovar v Moravském Žižkově, vinařskou osady Nechory až do Josefova. Účastnila se i Turistická asociace Slovácko, která pomáhala zajišťovat videodokumentaci a zpracování reportáže pro RTVJ, kterou najdete ZDE. Pořadateli výletu jsou společně svazky obcí Region Podluží a Mikroregion Hodonínsko.
Written on
Turistická asociace Slovácko se stala spolupracující organizací s Mendelovou univerzitou Brno při projektu SPOT. Jde o tříletý projekt zkoumající fenomén kulturního cestovního ruchu v patnácti evropských regionech čtrnácti zemí EU a Izraele. Českou republiku reprezentuje jižní Morava. Cílem projektu SPOT je vyvinout nový přístup k porozumění a řešení kulturního cestovního ruchu. Bude reprezentován novým nástrojem SPOT-IN přístupným online všem partnerům. Zástupce Turistické asociace Slovácko se v úvodu projektu účastnil hloubkového rozhovoru, který mapoval podoby kulturního CR na Slovácku.
Written on
Napříč celým Slováckem podél Baťova kanálu projeli druhý říjnový týden na kole rakouští novináři. Ochutnali víno, lokše či oskeruše, vyzkoušeli si sjezd na singletrailu, nahlédli do tajů modrotisku, proškolili se i v oblékání lidového kroje.
Na připravená elektrokola nasedli v Petrově u sklepů Plže. Jejich cesta pak vedla přes modrotiskovou dílnu ve Strážnici na Salaš Travičná za oskerušemi. Sjeli si singletrail Lipinku a pak už následoval přesun na nocování v Ostrožské Nové Vsi v hotelu U Racka.
Druhý den se projeli do přístavu v Uherském Ostrohu. Tam je čekala plavba lodí Ad Fontes do Veselí nad Moravou, kde znovu nasedli na kola a projeli se na ochutnávku vína do blatnických búd. Odtud vedla jejich cesta přes svatého Antonínka znovu do Ostrožské Nové Vsi, kde si prohlédli areál Slováckého dvora a ochutnali burčák. To už ale museli uhánět do Uherského Hradiště, kde je čekal v hotelu Koníček večer plný snoubení jídla a vína a užili si i večerní procházkou s průvodcem centrem města.
Třetí den je čekal příjemný program plný tradic a folkloru ve Skanzenu Rochus a na závěr zjistili v Kovozoo, že i firma zpracovávající odpad může provozovat unikátní turistický cíl plný uměleckých děl.
Výlet pro rakouské novináře připravila národní agentura CzechTourism spolu s centrálami cestovního ruchu z Brna a Zlína. Průvodci na kole i pěšky jim byl zástupce Turistické asociace Slovácko. Novináři odjížděli spokojeni, takže se teď už můžeme jen těšit na příznivé články v rakouských novinách a časopisech nebo v rakouských rádiích.
Written on
Úplně nové tiskoviny vydala Centrála cestovního ruchu Jižní Morava pro sezónu 2021. Sympatické “skládačky“ zpracované pro jednotlivé turistické oblasti Jihomoravského kraje vznikly za spolupráce jednotlivých destinačních organizací. Materiál o Slovácku připomínkovala a kontrolovala Turistická asociace Slovácko (TAS). Ta také pomáhala s distribucí, protože tiskoviny byly určené především pro informační centra. TAS kompletně zajistila distribuci z brněnského skladu do všech informačních center jihomoravského Slovácka. Informační centra si současně objednala z dřívější široké nabídky tiskovin centrály. S novými materiály tak distribuovala TAS i velké množství stále aktuálních letáků či brožur, které už bylo třeba ze skladů centrály vyskladnit.
Written on
Víkend památkových domků na Slovácku byl letos opět rekordní. Opět se účastnilo více muzeí či lidových domků než v předchozím roce. Tentokrát rovných šedesát. Ovšem rekordní byla i účast. Za dva dny prvního červnového víkendu zaznamenala muzea Slovácka bezmála 5000 návštěv. To je o více než tisíc než minulý rok, který byl tehdy také rekordní. Zájem o tuto akci pořádanou Regionem Slovácko a Turistickou asociací Slovácko rok od roku sílí. Pomáhá malým subjektům v cestovním ruchu také prodloužit sezónu. I proto se pravidelně koná na začátku června.
Written on
Dekorační předměty, dobroty k zakousnutí, suroviny do kuchyně, bylinné čaje, mošty, ale také oděvy s vyšívanými folklorními ornamenty, nebo dokonce vinná mouka, dřevěné štokrle či speciální kompost na zahrádku. Desítky produktů od deseti producentů získalo nově vzniklou značku SLOVÁCKO regionální produkt. Rozhodla o tom třetí dubnový týden osmičlenná certifikační komise.
Zájem o nově vzniklou značku byl velký. Výrobci až na výjimky nestáli o certifikaci jediného produktu ale celých skupin. Například Vinařství Sýkora z Čejkovic pod názvem „Výrobky zdravé výživy z vinné révy“ získalo značku pro vinný mošt, vinný olej, vinný džem i vinnou mouku a sušenky z ní vyrobené. Vinařství Bartoníkovi kromě moštů uspělo i se svými ovocnými i bylinkovými sirupy, želé nebo vinnou kyselkou. Vyšívačka Magda Sedlářová ze Skoronic a forma Folklor Styl z Hodonína uspěly s pestrou paletou oděvních výrobků i doplňků, které zdobí lidovými ornamenty.
Nyní už koordinátor značky - Turistická asociace Slovácko – pokračuje s každým z držitelů individuálně v dalších přípravách. Musí domluvit s každým z nich, jak přesně bude výrobky značit v souladu se zásadami používání loga. Pro každého bude třeba připravit prezentaci nejen na webu slováckých značek, ale i webu Asociace regionálních značek.
Written on
Kam se ubírá cestovní ruch na Slovácku? A kam by se podle místních nebo odborníků měl ubírat? To jsou hlavní otázky, na které bude chtít odpovědět nový strategický dokument, který vzniká ve spolupráci organizací Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko. Prvním krokem je dotazníkové šetření, které dodá podklady od odborné i běžné veřejnosti.
Do šíření dotazníku v rámci jižní části Slovácka se zapojily všechny členské organizace Turistické asociace Slovácko. Sběr probíhá jen do 26. dubna 2021 u odborné veřejnosti, do 30. dubna 2021 pak u laické veřejnosti.
Pokud se chcete zapojit i vy, dotazník pro odborníky v cestovním ruchu ZDE, dotazník pro širokou veřejnost Slovácka ZDE.
Koncepce rozvoje cestovního ruchu Slovácka bude platná pro destinační organizace Slovácka příštích deset let s tím, že po pěti letech je v plánu revize.
Written on
Certifikovaná značka SOVÁCKO regionální produkt vypisuje svou historicky první výzvu. Vypisuje ji společně s partnerskou značkou Tradiční výrobek SLOVÁCKA. Hlásit se mohou tradiční i netradiční výrobci, kteří jsou pyšní na příslušnost ke Slovácku a chtějí to prezentovat certifikovanou značkou. Plné znění výzvy je ZDE.
Written on
Jen skvělé reakce zaznívaly v průběhu vůbec prvního jihomoravského fam tripu uskutečněného 17.2.2021 online. V průběhu tří hodin sledovala téměř stovka zástupců cestovních a eventových agentur, ale také médií či destinačních společností, co všechno nabízí jižní Morava na poli kongresové turistiky nebo nabídky teambuildingů a dalších skupinových programů.
Prostor dostala i Turistická asociace Slovácko s tím, že prezentovala především Baťův kanál a vinařskou turistiku na Slovácku. Nejprve si sledující prohlédli působivé video představující Baťův kanál i jeho okolí. Pak následoval čtyřminutový rozhovor s koordinátorem Turistické asociace Slovácko.
V případě zájmu si lze celou veřejnou část fam tripu prohlédnout ZDE. Slovácko přichází na řadu v čase 1:25.
Written on
Rok 2020 v cestovním ruchu byl v mnoha ohledech omezovaný, to ale nebránilo Turistické asociaci Slovácko v činnosti. Zmodernizovala s partnerským Regionem Slovácko turistický portál, pomohla Centrále cestovního ruchu Jižní Morava modernizovat turistický web jižní Moravy, zdokonalila s Regionem Slovácko systém zasílání newsletterů, ze kterých se stala studnice podnětů pro všechny v cestovním ruchu Slovácka i turisty. Věříme, že na podzim započatá diskuze ke vzniku regionální značky bude prvním krokem v něčemu velkému, co opravdu pomůže Slovácku stát se silným regionem. Aktuálně už máme logo značky a připravujeme všechnu potřebnou dokumentaci.
Written on
Na našem turistickém webu www.slovacko.cz servírujeme zážitky regionu jako na dlani. Návštěvníci webu mohou svým blízkým už pod stromeček naložit poukaz na relaxační pobyt, speciální degustaci vína, návštěvu muzea, nebo dokonce projížďku v motokáře či exkurzi do pivovaru. Stačí jen nakouknout do nové nabídky webu nazvané DOVOLENÁ 2021 a udělat si radost. Už nyní je připraveno na třicet možností zážitků.
Jde o novou sekci, kterou TAS spolu s Regionem Slovácko připravili v souvislosti s karanténními omezeními. Lidé mohou s předstihem koupit zážitek a ten si vybrat až v průběhu nejbližší turistické sezóny. Využít nabídku prezentovat zážitek mohou jen členské organizace TAS nebo Regionu Slovácko a nebo organizace, které s nimi úzce spolupracují.
Written on
Turistická asociace Slovácko úspěšně pokračuje v přípravách na zavedení nové regionální značky pro producenty. Dne 22. října byla oficiálně přijata do spolku Asociace regionálních značek a prvním krokem hned poté byla příprava loga. To vychází z platného loga Slovácka jako turistického regionu, ale současně se svým designem hlásí do rodiny sdružené v celé ČR pod Asociaci regionálních značek. Aktuálně pokračujeme s definováním zásad pro držitele a kritérií přijetí.
Nová značka vzniká pro podporu místní ekonomiky regionálních výrobců na Slovácku. Její držitelé se budou pyšnit označením potvrzujícím, že právě jejich výrobek vznikl na Slovácku za použití regionálních materiálů. Značka bude existovat společně s již existujícím Tradičním výrobkem Slovácka, který je určen pro ty skutečně nejtradičnější výrobky, které mají na Slovácku svůj etnograficky doložený původ.
Written on
Pro podporu místní ekonomiky regionálních výrobců na Slovácku vznikne vedle značky Tradiční výrobek Slovácka zbrusu nová partnerská regionální značka. Její držitelé se budou pyšnit označením potvrzujícím, že právě jejich výrobek vznikl na Slovácku za použití regionálních materiálů.
Aktuálně už Turistická asociace Slovácko požádala o členství v Asociaci regionálních značek. V rámci ní bude značka pro Slovácko zaregistrována a TAS bude tzv. regionálním koordinátorem. Slovácko se tak přidá do rodiny asociace, která regionálními značkami pokrývá cca dvě třetiny České republiky.
Iniciativa vzešla od členské organizace TAS – MAS Kyjovské Slovácko v pohybu, kde o zavedení značky projevili zájem přímo místní podnikatelé. V Kyjově se na konci září také uskutečnila první schůzka se zástupkyní Asociace regionálních značek a potenciálními držiteli značky na Kyjovsku.
Nová značka bude doplňovat už léta existující Tradiční výrobek Slovácka, který je ale zaměřen na etnograficky doložené činnosti. Novinka bude cílit na výrobce, kteří se prezentují jako regionální, ale závazná kritéria jim na Tradiční výrobek Slovácka nedovolí dosáhnout. Může jít třeba o farmáře, truhláře, sadaře, ale i pekaře, výrobce dalších potravin, bylinkových sirupů, řezbáře, keramiky, šperkaře nebo švadleny.
Written on
V souvislosti s obří investicí Jihomoravského kraje do výstavby lávky pro cyklisty přes řeku Moravu z Mikulčic do Kopčan slavnostně otevřené na podzim 2019 připravil kraj i projekt zaměřený na propagaci lávky. Ta se rozhodně stává jedním z lákadel regionu a především spojnicí dvou příhraničních regionů. Měla by v konečném důsledku i pomoci zápisu velkomoravské aglomerace Mikulčice-Kopčany k zápisu na seznam UNESCO.
Nový projekt z programu INTERREG má v plánu mediální výstupy, nové tiskoviny, či marketingovou kampaň. Na tvorbě se bude podílet radou či pomocí větší množství subjektů a mezi nimi bude i Turistická asociace Slovácko (TAS). První společné setkání k zahájení spolupráce se uskutečnilo v areálu Slovanského hradiště v Mikulčicích 11. září 2020. Setkání se společně se zástupcem TAS účastnila i zástupkyně MAS Jižní Slovácko.
Nová lávka v Mikulčicích získala po velké anketě i své jméno. Lidé ze Slovácka a slovenského Záhorie jí vybrali jméno Lávka Velké Moravy.
Written on
Jak propaguje moravské regiony Czech Tourism a jeho nový web? Tyto a další informace byly předmětem jednání v Brně, na které přijelo přímo vedení národní agentury Czech Tourism. Mluvilo se i o systému certifikace destinací a zástupci turistických destinačních organizací Jihomoravského kraje se z úst těch nejpovolanějších dověděli podrobnosti o možnostech spolupráce s národní agenturou.
Written on
Tiskoviny propagující Slovácko jsou nově i v regionálním informačním centru ve slovenské Senici. Hlavní informační centrum pro Záhorie využilo v roce 2019 první materiály Slovácka použité při prezentaci na festivalu Štramákest. Ten se ale letos uskutečnil v omezené podobě bez nabídky regionů. IC Senica projevilo zájem o širší nabídku tiskovin Slovácka a TAS s radostí zásilku připravila a dodala.
Written on
Turistický portál Slovácka turistům usnadňuje výběr dovolené přímo z pohodlí domova. Web zavedl poptávkový systém na odkaze www.slovacko.cz/pobyty-na-slovacku. Nabízí konkrétní ubytovací balíčky. Odstartoval se začátkem letošní turistické sezóny a ohlasy jsou pozitivní. V průběhu letních měsíců pomohl partnerským ubytovatelům Turistické asociace Slovácko a Regionu Slovácko získat konkrétní objednávky turistů na pobyty na Slovácku.
Written on
Už třetí díl má edice trhacích map pro turisty v jižní části Slovácka. Turistická asociace Slovácko vydala nyní trhací mapu pro Strážnicko a Horňácko. Mapa vznikla ve spolupráci s členy TAS (MAS Strážnicko a DSO Horňácko). Upozorňuje na zajímavá místa k navštívení nebo na velké množství naučných stezek či cyklostezek. Tiskovina vyšla v nákladu 10 000ks, z nichž většinu využijí zmínění členové MAS k distribuci ve svém území.
Ještě v úvodu roku 2020 TAS vydala trhací mapu pro Podluží. Pravidelně pak vydává trhací mapu pro celé území jihomoravského Slovácka.
Written on
Více než padesát památkových domků a malých muzeí Slovácka otevřelo poslední červnový víkend dveře návštěvníkům. Z jižní části Slovácka jich bylo dvacet. Tato akce rok od roku roste a letos přilákala i celostátní media.
Každý rok se daří získávat nové subjekty. Letos to z okresu Hodonín byla Expozice sklářství a hornictví Dubňany, Habánský sklep ve Vacenovicích, Muzeum venkova v Terezíně a Muzeum obce Žarošice.
Jde o příležitost navštívit místa, která v průběhu roku mají otevřeno jen příležitostně, jednou či dvakrát v týdnu, na zavolání nebo dokonce otvírají jen při této příležitosti. Pouze tento jeden víkend návštěvníci nemusí hledat otvírací dobu a mohou přijít bez ohlášení.
Akci začal pořádat Region Slovácko ve Zlínském kraji. Díky partnerství s naší Turistickou asociací Slovácko se v roce 2018 pořádal už společný ročník rozšířený do Jihomoravského kraje. Letos se akce konala po šesté a novinkou bylo vydání turistické známky.
Written on
Projekt s žádostí o dotaci podal Region Slovácko před koncem června u Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Samozřejmě jde o projekt společný s Turistickou asociací Slovácko. V obou destinačních společnostech jsme se shodli, že vloni rekonstruovaný web je třeba posunout na vyšší úroveň a tou jsou jazykové mutace.
Zásadní oblasti turistického portálu Slovácka chceme co nejdříve nechat přeložit do angličtiny, němčiny a také polštiny. Ve stejných jazycích chceme nechat zpracovat i „image“ tiskoviny Slovácka, které aktuálně nemáme. Součástí projektu je i vytvoření nové marketingové strategie do dalších let.
Zda s naší žádostí u MMR uspějeme, se podle harmonogramu výzvy programu dovíme v září 2020.
Written on
Slovácko navštívila instagramerka Terezen. Region jí vybrala Centrála cestovního ruchu jižní Morava a Turistická asociace Slovácko se samozřejmě aktivně zapojila do zajištění programu. Terezen strávila na Slovácku tři dny. Strávila je především v okolí Hodonína a Strážnice.
Terezen přijela s manželem a dítětem bohužel v době velkých dešťů, takže za celé tři dny nejen že neviděla sluníčko, ale často se musela schovávat před nepřízní počasí. Kvůli tomu musela některé domluvené zastávky i vynechat.
Přesto byla návštěvou nadšená. Prošla si výrobu čokofarmy v Čejči, vystoupala na radniční věž v Hodoníně, navštívila zoo, ochutnala víno v Mutěnicích a v Blatnici, užila si krásné dopoledne ve Strážnici ve skanzenu a salaši Travičná u Tvarožné Lhoty a mnoho dalšího. Jako milovnice kávy si na každý den vybrala k posezení některou z pražíren či kaváren. Podrobně o návštěvě referuje na svém instagramovém profilu, kde vytvořila obsáhlé "story" s názvem Slovácko.
Written on
Už více než půl roku vydávají newsletter společně Turistická asociace Slovácko a Region Slovácko. Díky tomuto spojení chodil v uplynulých měsících každý druhý týden email s novinkami z turistického ruchu oblasti nejen našim partnerům, ale hlavně médiím, zástupcům obcí či vybraným cestovním kancelářím.
Nyní jsme využili pasportizace prováděné v letech 2017 a 2018 v jižní části Slovácka a zasíláme novinky i podnikatelům a turistickým cílům registrovaným do naší databáze. Ti mají tak stálý přísun zpráv, které mohou přenášet dál svým klientům. Seznam adres se tak rozšířil na více než sedm set a přidáváme další. Především cestovní kanceláře, abychom podpořili jejich zájem o Slovácko.
Written on
Město Hodonín finišuje s přípravou nové strategie cestovního ruchu a je nutno říct, že z ní sálá zájem města posunout cestovní ruch na vyšší úroveň. I Turistická asociace Slovácko byla přizvaná k workshopům při tvorbě a prezentacím zpracování.
Je skvělé, že město nechce jen zapracovat na marketingových aktivitách, ale bere vážně i výzvu k vytvoření úplně nových atrakcí pro turisty. Turistická asociace i nadále ráda přiloží ruku k dílu a výsledky strategie rozhodně zohlední i při přípravě vlastních plánů.
Written on
Víkend památkových domků na Slovácku ohrozila pandemie koronaviru. Přesto se letos uskuteční. Nový termín je 27.-28.6. 2020. Turistická asociace Slovácko tak znovu oslovuje všechny bývalé i potenciálně nové účastníky. V jižní části Slovácka jich bude opět více než patnáct. Jako náváčky se podařilo získat v tomto roce muzeum v Žarošicích, hornickou expozici v Dubňanech, expozici venkova v Terezíně a vloni na podzim nově otevřený Habánský sklep ve Vacenovicích. Novinkou letošního roku bude turistická známka vydaná u příležitosti této akce.
Written on
Už na podzim 2019 se uskutečnila první kampaň na sociálních sítích s odkazem na nově zpracovaný brand manuál Slovácka. To ještě pod dohledem a s vedením najaté agentury. Na jaře 2020 pokračujeme už sami. Turistická asociace Slovácko a Region Slovácko vytvářejí vlastní brandové příspěvky a na sociálních sítích slaví úspěch. Mají stovky reakcí a dostávají se k tisícům lidí.
Příspěvky samozřejmě pracují s claimem Slovácko – slunce v lidech i zemi. Upozorňují s nadsázkou na slováckou originalitu. Například v období karantény ZDE
Written on
Národní agentura Czech Tourism přišla na pomoc tuzemskému cestovnímu ruchu s kampaní „Světové Česko“. Má pomoci našince, aby cestovali hodně a s chutí, i když nemůžou za hranice. Kampaň upozorňuje na místa v naší republice, která nápadně připomínají vyhlášená místa ve světě. Czech Tourism ve velkém zapojí i krajské centrály cestovního ruchu, které Turistická asociace Slovácko už v těchto dnech dodala tipy na zajímavá připodobnění.
Written on
I před krizovou dobou koronaviru se Centrála cestovního ruchu-jižní Morava scházela k pravidelným poradám se zástupci turistických oblastí, mezi které patří i Slovácko. Karanténa paradoxně zajistila mezi účastníky vyšší míru kontaktů. Porady se přenesly do online prostředí, díky čemuž jsou častější než dříve. I Slovácko tak díky tomu má lepší povědomí o činnosti centrály a může se do aktivit „formálně nadřízeného“ orgánu lépe zapojovat. Výsledkem je tak například využívání množství typů z regionů pro jihomoravskou kampaň „Mimo davy“, která byla jednou z prvních aktivit centrály k pomoci cestovnímu ruchu v době koronavirové krize.
Více ZDE
Written on
Omezený pohyb po republice zvedl zájem o virtuální prohlídky. Také Slovácko se může pochlubit krásnými místy, jež zvou k online prohlídkám. Jsou to nejen známé turistické cíle, ale i náměstí nebo naopak reprezentativní prostory radnic, kam běžný turista normálně nemůže.
Turistická asociace Slovácko se pokusila tato místa zmapovat a propagovat. Přečtěte si ZDE nebo ZDE.
Written on
Karanténa kvůli pandemii přiměla i destinační pracovníky některou práci přesunou do online prostředí. Podnikatelé Regionu Slovácko tak přesunuli své schůzky do skype hovorů. Turistická asociace Slovácko se těchto schůzek pravidelně účastní.
Podnikatelé na těchto schůzkách probírají své aktuální problémy, navzájem si radí a současně radí i destinačním pracovníkům s jejich prací. Právě při těchto schůzkách se například objevil nápad a našla výsledná podoba virtuální oslavy Dne Slovácka.
Written on
Kvůli karanténě utrpí nejen provozovatelé zavřených restaurací či ubytování, ale i místní výrobci regionálních potravin, lidové umělkyně, drobní pivovarníci, sadaři, kteří vyrábějí džemy či suší ovoce. Ti všichni potřebují pomoci a alespoň kousek jí může dát každý ze sousedů či milovníků Slovácka. S těmito myšlenkami se rozhodli zástupci Regionu Slovácko využít data, kdy tato organizace slaví narozeniny, a uspořádat hromadnou výzvu k pomoci: ve čtvrtek 9. dubna co nejvíce využívat produktů slováckých výrobců. Turistická asociace Slovácko se na výzvě podílí a také ji šířií svými komunikačními kanály. Přečtěte si ZDE.
Written on
Zajímavou novinku zavedl náš partnerský Region Slovácko v Uherském Hradišti. Bude pořádat svým podnikatelským členům pravidelná setkávání vedená metodou mastermind. Ta je založena na sdílení, podpoře a spolupráci. Prvního setkání 10.3.2020 se účastnil i zástupce Turistické asociace Slovácko.
Sezení bylo přínosné pro všechny zúčastněné. Turistická asociace Slovácko bude se bude dále také účastnit, aby mohla podnikatelům v jižní části Slovácka nabídnout totéž.
Written on
Opatření vyhlášená celostátně kvůli šíření koronaviru v České republice dolehla i na naši Konferenci cestovního ruchu Slovácka plánovanou na 25. března 2020. V uvedeném datu se neuskuteční. Registrovalo se na ni 70 návštěvníků a 11 přednášejících. I kvůli tomuto velkému zájmu budeme hledat náhradní termín. Vzhledem ke stále rostoucímu počtu nakažených v ČR to ale zřejmě nebude do začátku turistické sezony.
Konference se letos chce zaměřit na cykloturistiku. Mezi přednášejícími jsou domluveni zástupci Nadace Partnerství, bratislavského kraje, Baťova kanálu a další.
Written on
Rok 2020 bude na Slovácku pořádná jízda! Nabídka akcí je celoročně velmi pestrá. Košty, jarmarky, koncerty, folklorní festivaly, gastrofestivaly a další slavnosti. Ty nejzajímavější shrnuje nově vydaná brožura Kam na Slovácku 2020. Vydaly ji společně Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko. Můžete si ji prohlédnout online ZDE a k dispozici je také v tištěné podobě. Turistická asociace Slovácko ji distribuovala po celém regionu, do všech certifikovaných informačních center, k partnerům a dalším zájemcům. TAS tiskovinu rozšířila i na Slovensko do Skalice a Holíče.
Written on
Co s projektem TOP výletní cíle jižní Moravy? Tuto otázku řešila v uplynulých týdnech Centrála cestovního ruchu jižní Morava. Padlo rozhodnutí projekt zrušit, ale zástupci cílů se ohradili. K řešení byly přizvání i zástupci jihomoravských destinací a mezi nimi i Turistické asociace Slovácko. Destinace s centrálou hledaly na konci února cestu, jak cílům nabídnout některé ze služeb, které by měly s koncem projektu skončit. Následovala pak společná schůzka přímo se zástupci turistických cílů. Na ní padlo rozhodnutí zachovat minimálně značku, která má za roky fungování zvuk. Podmínky jejího udělení novým subjektům, podmínky kontroly její kvality a další podmínky fungování budou předmětem dalších jednání během tohoto roku. Co se bude muset rozhodně změnit, je logo značky. V budoucnu musí odpovídat novému logotypu Jihomoravského kraje. Turistická asociace Slovácko bude samozřejmě nápomocna dalšímu řešení i případné propagaci značky, která v oblasti jihomoravského Slovácka patří aktuálně šesti turistickým cílům.
Written on
První členská schůze Turistické asociace Slovácko v roce 2020 byla hodně tvůrčí. MAS Strážnicko a DSO Horňácko přišly s vlastními návrhy na aktivity, o kterých se hojně diskutovalo. Přítomní se shodli, že bude dobré podpořit prezentaci přírodního bohatství regionu prostřednictvím propagace bělokarpatských čajů spojeného s dobrovolnickým sběrem bylin i hledáním stromu, který by mohl být symbolem Slovácka. Všichni se během schůze také seznámili s konečnou verzí programu Konference cestovního ruchu Slovácka plánované na konec března 2020. Členská schůze se konala 11.2.2020.
Written on
Navázat nové kontakty a popularizovat Slovácko u turistů z Čech se dařilo Turistické asociaci Slovácko při veletrhu Holiday world v Praze, který se konal ve dnech 13.-16. února 2020. Koordinátor TAS osobně strávil při jednáních nebo přímo na stánku jižní Moravy celý jeden den. Po všechny dny pak byly na pultíku destinačních organizací oblasti k dispozici propagační tiskoviny, o které byl velký zájem.
Written on
Navázat nové kontakty a popularizovat Slovácko u slovenských turistů se dařilo Turistické asociaci Slovácko při veletrhu Slovakiatour v Bratislavě, který se konal ve dnech 23.-26. ledna 2020. Koordinátor TAS osobně strávil při jednáních nebo přímo na stánku jižní Moravy celý jeden den. Po všechny dny pak byly na pultíku destinačních organizací oblasti k dispozici propagační tiskoviny, o které byl velký zájem.
Written on
Začátek roku patří vždy přípravám na veletrhy cestovního ruchu. První v řadě je Regiontour v Brně, kde má jihomoravská část Slovácka vždy své místo ve stánku jižní Moravy. Aby byla u našeho pultíku vždy ochotná osoba k zodpovězení dotazů a také pestrá nabídka propagačních tiskovin, o to se druhým rokem stará Turistická asociace Slovácko s vydatnou výpomocí větších informačních center.
V tomto roce nám materiály dodala informační centra v Hodoníně, Kyjově, Veselí nad Moravou, Strážnici a Bzenci. Kolegyně z prvních tří jmenovaných pak pomohly i personálně, když byly k dispozici návštěvníkům v Brně od pátku 16. ledna do neděle 18. ledna, zatímco TAS se o personální obsazení pultu postarala ve čtvrtek 15. ledna.
V průběhu čtyř dnů se o novinky ze Slovácka zajímalo velké množství příchozí z řad potenciálních turistů i zástupců různých cestovních agentur.
Slovácko pak mělo zastoupení i ve stánku východní Moravy, kde byly k dispozici zástupkyně partnerské organizace Region Slovácko z Uherského Hradiště.
Written on
Nové trendy v cestovním ruchu je třeba znát. I proto Turistická asociace Slovácko měla zástupce při školení Travelbakers v Brně těsně před Vánocemi 2019. Oblíbený školitel Pavel Pichler ukázal, jak matoucí může být nekonkrétní marketing, jak je důležité být originální i jak se můžeme učit i od obchodníků, kteří v cestovním ruchu vůbec nepracují.
Školení ale ukázalo, jak důležité je mít stanovený směr či sjednocený názor na to, co od turistů očekáváme a co ne. Dostali jsme také rady, jak si umět každou plánovanou novinku nejprve otestovat.
Written on
Zbrusu novou trhací mapu pro turisty, kteří navštíví Podluží, připravila Turistická asociace Slovácko. Podobný materiál v obcích chyběl, proto si jej objednaly. Výsledek je skutečně společným dílem, protože TAS konzultovala veškerou náplň s jednotlivými starosty.
Mapová část tak obsahuje nejen oficiální zavedené cyklostezky, ale i ty neoficiální, které obce v minulosti zpevnily a cyklisté je hojně využívají. Textová část obsahuje výběr TOP cílů i výběr nejzajímavějších akcí v průběhu roku i s odkazy, kde se zájemci dovědí podrobnosti. Textovou část zkrášlují fotografie z databáze TAS.
Vydavatelem mapy je Region Podluží, který všech deset tisíc vytištěných kusů použije pro propagaci či pomoc turistům. Část využije TAS při propagaci regionu při veletrzích cestovního ruchu v roce 2020.
Written on
Zahájili jsme práce na novém projektu s podporou Ministerstva pro místní rozvoj ČR. V roce 2020 chceme žádat o dotaci, abychom mohli pokračovat ve vylepšování webu i našich tiskovin směrem k zahraničním návštěvníkům. Proto se zástupci Turistické asociace Slovácko sešli ještě před Vánocemi 2019 s kolegyněmi z Regionu Slovácko, jelikož tato organizace z Uherského Hradiště je držitelem celostátního certifikátu pro destinaci Slovácko. Stejně jako v roce 2019 to bude ona, kdo bude naši společnou práci zastřešovat.
Written on
S novou podobou turistického webu jižní Moravy se seznámili zástupci destinačních oblastí Jihomoravského kraje při schůzce v Brně v sídle Centrály cestovního ruchu – jižní Morava. Přítomní zjistili, jakým způsobem mohou pomoci v tvorbě obsahu. Web by měl být spuštěn před sezónou 2020. Současně už začal fungovat nový administrativní web centrály, která zástupcům destinací představila také své nejbližší marketingové aktivity. Turistická asociace Slovácko se účastnila v osobě svého koordinátora.
Na přetřes přišly samozřejmě i veletrhy cestovního ruchu 2020. Centrála informovala, že stánek jižní Moravy s prostorem pro jednotlivé regiony a aktivity destinací bude v následujícím roce při veletrzích v Brně, Bratislavě a Praze. Opět půjde o spojení jižní Moravy a města Brna jako v roce 2019.
Written on
Nově řešený systém příspěvků členských organizací byl opět hlavním tématem další členské schůze Turistické asociace Slovácko. Konala se 28.11.2019 a zástupci členů informovali o tom, že nové příspěvky odsouhlasili ve svých organizacích, ale následovat musí ještě jejich projednání přímo v obcích. Přítomní se také seznámili s konkrétnější podobou aktivit pro další plánovaný společný projekt s Regionem Slovácko.
Členové diskutovali také o Konferenci cestovního ruchu Slovácka 2020. Shodli se v tom, že konání bude vhodné na konci března. Navrhli nová témata přednášek a pověřili koordinátora, aby přednášející domluvil a zajistil konání ve Spolkovém domě v Ratíškovicích.
Written on
Procvičit smysly, inteligenci, logiku i sílu mohli návštěvníci výstavy Poznávej se v Hodoníně. Šlo o cca padesátku exponátů zapůjčených z liberecké IQ landie, které našly na měsíc a půl místo ve sklepení hodonínské radnice. Ta výstavu pořádala ve spolupráci s MAS Jižní Slovácko a Turistická asociace Slovácko přidala pomocnou ruku při personálním zajištění, propagaci na sociálních sítích, medializací akce v regionálním tisku či dokumentováním.
Výstavu, kterou bylo možné navštívit od poloviny listopadu 2019 do začátku ledna 2020, navštívily téměř tři tisíce lidí. Zájem byl hlavně ze strany škol regionu.
Written on
Evropská stezka Cyrila a Metoděje je ambiciózním projektem, který chce získat dokonce certifikát Evropské komise. Zahrnuje mnoho tras, z nichž první na území ČR je už přímo vyznačena v terénu a prochází hned pětii turistickými územími Jihomoravského kraje a Zlínského kraje. I proto vzešla iniciativa vytvoření pilotního turistického produktu na této trase. Jelikož v severní části protíná i Kyjovsko, účastnil se schůzky koordinátor Turistické asociace Slovácko.
Dne 30.10.2019 se proto sešli ve Slavkově u Brna zástupci jednotlivých oblastí, centrál cestovního ruchu a samospráv se zástupci CaM stezky. I když návrh zpracovaný za turistické oblasti destinační společností Brněnsko nenašel u reprezentantů CaM stezky potřebnou odezvu, jistě nešlo o marnou práci. Odvedená práce minimálně posloužila tomu, aby ukázala na některé nedostatky, které CaM stezka musí řešit, pokud se bude chtít uchytit v regionech, kterými vede.
Written on
Nové rozložení členských příspěvků si odsouhlasili už před časem členské organizace Turistické asociace Slovácko. Za tímto účelem začal jednání v rámci členských organizací i se starosty regionu. Cílem je nastavení příspěvků tak, aby spravedlivěji odpovídaly velikosti území i počtům obyvatel, které jednotlivé členské organizace zastupují.
Za tímto účelem se TAS 24.10.2019 prezentovala se svou činností například při setkání starostů ORP Veselí nad Moravou, brzy poté, 12.11.2019 při setkání starostů DSO Obce pro Baťův kanál, 25.11.2019 při setkání DSO Horňácko, opakovaně pak při valné hromadě MAS jižní Slovácko nebo při setkání starostů ORP Kyjov. .
Written on
Členové Turistické asociace Slovácko se sešli při své 14. členské schůzi. Společně si shrnuli projekt s podporou MMR, díky kterému se s kolegy z Regionu Slovácko podařilo navrhnout nový image regionu, způsob marketingové práce do budoucna a také kompletně zrekonstruovat turistický portál www.slovacko.cz. Přítomní se seznámili s novými návrhy na další vylepšení webu.
Současně přítomní zvolili téma Konference cestovního ruchu Slovácka 2020. Zaměří se tentokrát na cykloturistiku. Padlo ale rozhodnutí konferenci po letech ve Vinných sklepech Skalák přesunout do větších prostor.
Dále členové diskutovali převážně o financování TAS a možnosti změnit členské příspěvky. Znovu padl návrh na zavedení tzv. spolupracujícího člena, aby se do činnosti TAS podařilo přilákat další subjekty.
Written on
Oblastní destinační společnosti Jihomoravského kraje se pravidelně scházejí spolu se zástupci Centrály cestovního ruchu. Další schůzku hostilo v říjnu Brněnsko a konala se v Nedvědici pod hradem Pernštejnem.
Zjistili jsme plány centrály pro veletrhy cestovního ruchu v roce 2020, seznámili se s rodícím se projektem v rámci Evropské kulturní stezky Cyrila a Metoděje a mnoho dalšího.
Hostitel představil svůj nový projekt hry pro děti v Nedvědicích.
Written on
Nabídku prezentovat náš region v Senici při velkých pivních slavnostech dostala Turistická asociace Slovácko od spřátelené destinační společnosti Region Záhorie. Při festivalu Štramákfest se osvědčil koutek nabízející tipy pro výlety či dovolené a Slovácko se tak mohlo v červenci prezentovat spolu se sousedním Záhořím a také Bratislavou a okolím.
Návštěvníci měli o stánek zájem. Mnozí měli o Slovácku dobré povědomí, ale chyběly jim aktuální informace.
Written on
Úplně nový, konečně responzivní, moderní a plný informací o celém Slovácku je turistický portál www.slovacko.cz, který se dočkal po dlouhých letech rekonstrukce. Prezentuje už na tři stovky zajímavostí, které lze v regionu navštívit a přibližně šest set ubytovatelů či gastro zařízení. Největší zájem je ale na webu o akce. Jejich široká nabídka zahrnuje skutečně celý region od Lanžhota přes Hodonín nebo Ždánice až po Uherský Brod či Bojkovice.
Portál je především otevřený všem a na jeho podobě spolupracuje kdokoliv kdo má zájem a chuť něco prezentovat. Pořádáte zajímavou akci? Nepotřebujete se nikoho ptát, žádat povolení nebo přístupové heslo. Stačí zmáčknout na webu tlačítko VLOŽIT NA WEB a tam vyplnit online formulář s daty o akci. Administrátoři ji zkontrolují a zveřejní. Totéž platí o zajímavých cílech. Provozujete naučnou stezku, nabízíte zajímavé zážitky turistům, přebudováváte starý domek na malé muzeum? Vyplňte online formulář a budete součástí webu, který nabízí komplexní nabídku nejen turistům, ale i místním, kteří na internetové stránky chodí hledat tipy na výlety. Akce či turistické cíle návštěvníci webu jednoduše mohou filtrovat podle data konání, místa i tématu.
Web provozují společně destinační společnosti Turistická asociace Slovácko a Region Slovácko. Jeho rozsáhlá rekonstrukce se podařila díky společnému projektu s podporou Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Written on
Národní agentura Czech Tourism řeší, jak měřit výkonnost destinačních organizací v cestovním ruchu. Vysoká škola hotelová v Praze byla pověřená tím, aby zpracovala metodiku budoucího hodnocení a Slovácko je u toho. Prvního setkání 11.9.2019 na půdě vysoké školy se účastnilo 15 oblastních či krajských destinačních organizací a mezi nimi jak zástupce Turistické asociace Slovácko (zastupující jihomoravskou část oblasti) tak i Regionu Slovácko (zastupující východomoravskou část oblasti).
Zástupci „destinaček“ společně vyslechli aktuální stav projektu „Indikátory pro měření výkonnosti destinace a DMO pomocí metody 3E“. Vyzkoušeli si na vlastní kůži navrhovanou metodiku stanovování cílů a jejich indikátorů a společně usoudili, že tento způsob je cestou, jak „měřit“ práci destinačních organizací.
Návrh předpokládá, že každá oblast má vlastní priority a hledá metodiku, ve které by samy „destinačky“ stanovily vlastní indikátory postupným rozkladem svých cílů na dílčí ukazatele. Zástupci organizací pod vedením lektorů z univerzity pracovali ve skupinách. Při práci si vyzkoušeli nejen danou metodu, ale současně si mezi sebou vyměnili zkušenosti ze svých regionů, což bylo obohacující nejen pro ně, ale i pro lektory, kteří budou na metodice dále pracovat.
Written on
Turistická sociace Slovácko vydala trhací mapu jihomoravské části Slovácka. Shrnuje to nejzajímavější z regionu od Lanžhota přes Hodonín, Kyjov nebo Ždánice až po Strážnicko či Horňácko. Nabízí souhrn TOP akcí v průběhu roku, TOP turistické cíle, mapu s jejich vyznačením i doprovodné povídání o tom, co u nás lze zažít. Turistická asociace Slovácko vydala v roce 2019 reedici verze předchozího roku, která je momentálně rozebraná a zůstávají jen poslední kusy v některých informačních centrech.
Mapy jsou vytištěné v počtu 15000ks a začíná distribuce. Nabízíme trhací mapu zdarma jak informačním centrům, tak i ostatním subjektům činným v cestovním ruchu Slovácka, jako jsou provozovatelé zajímavých cílů či ubytovatelé. Máte zájem? Napište na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo zavolejte na mobilní číslo 775 004 523 a domluvíme se na možném počtu kusů i způsobu předání.
Webovou verzi mapy si můžete stáhnout ZDE
Written on
Do časů našich prababiček a pradědečků vracejí návštěvníky památné domky a drobná muzea Slovácka. Jen jednou za rok otvírají společně, a to o prvním červnovém víkendu. Teprve po druhé v pětileté historii akce se zapojila jižní část Slovácka.
Zatímco vloni to na Hodonínsku, Kyjovsku, Strážnicku, Horňácku či Podluží bylo šestnáct účastníků, letos už devatenáct. A zájem roste v obou částech Slovácka, jak v Jihomoravském, tak i Zlínském kraji. Ve dnech 1. a 2. června 2019 bylo možné navštívit celkem 54 expozic, z nichž mnohé v průběhu roku otvírají jen příležitostně nebo po předchozím telefonátu.
Premiérově se v tomto roce v okrese Hodonín představily turisticky téměř nevyužívané domky, jako například dům Na kameni v Ratíškovicích, sýpka v Násedlovicích nebo chaloupka č. 97 v Šardicích. Z těch známějších to byl třeba rodný dům bratří Uprků v Kněždubu nebo zámecká konírna v Miloticích.
Každý z návštěvníků si mohl odnést materiál s kontakty, fotografiemi i mapkou. Rozdával se ve všech zúčastněných subjektech. Slouží nejen při víkendové akci. Je i zásobárnou tipů pro rodinné výlety ve zbytku turistické sezony.
O organizaci víkendu se společně starají destinační organizace Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko.
Written on
Už po třinácté se členové Turistické asociace Slovácko sešli při členské schůzi. Její hlavní náplní byly tentokrát vnitřní změny, kterými chce TAS zlepšit své fungování v budoucnosti. Je to především institut přidruženého členství, který se dobře osvědčuje v partnerské organizaci Region Slovácko.
I členové TAS vidí přínosy institutu v tom, že do své činnosti může tímto způsobem získat větší podporu v regionu a propojit subjekty v cestovním ruchu, proto se pokusí touto cestou vydat.
Současně členové dlouze diskutovali o financování organizace a začínají zpracovávat plán, jak tuto oblast lépe zajistit.
Written on
TAS uspořádala setkání se zástupci informačních center regionu. Informovala přítomné o podrobnostech rekonstrukce turistického webu Slovácka, především pokud jde o sekci vkládání a zveřejňování akcí, kam dříve zástupci informačních center přispívali.
Současně si přítomní vyhodnotili způsob organizace letošních veletrhů cestovního ruchu a sdělili si vzájemně názory na podobu spolupráce při veletrzích roku 2020. Shodli se na tom, že nechtějí prezentaci na veletrzích úplně opouštět, i když je už z hlediska fungování cestovního ruchu méně významná.
Všichni se pak shodli na tom, že spolupráce mezi informačními centry a TAS se ubírá správným směrem a obě strany mají zájem pokračovat.
Written on
V roce 2018 vydala TAS trhací mapu regionu shrnující nejzajímavější akce či místa k návštěvě. V úvodu sezóny 2019 TAS rozdala do informačních center či obcí poslední zásoby, proto připravuje reedici mapy. Mapa bude mít opět formát A3 a zahrne Jihomoravským krajem stanovenou oblast Slovácka, což znamená okres Hodonín s celým Podlužím přesahujícím na Břeclavsko.
Stejně jako předchůdce z loňského roku upozorní na zajímavá témata, kterými region žije a turisté je mohou prožít s námi. Prostor TOP akcí roku a TOP cílů k navštívení bude aktualizován. Týká se to především cílů, jelikož na mnohé se kvůli nedostatku prostoru v minulém vydání nedostalo. Ty skutečně nejvýznamnější tak sice zůstanou, další ale budou vyměněny.
Samozřejmě pak mapa bude už v novém designu, který odpovídá novému logu Slovácka. TAS nabídne zdarma trhací mapu nejen informačním centrům, ale i ubytovatelům, či dalším subjektům v cestovním ruchu Slovácka, které ji mohou využít pro své klienty. Pokud máte zájem, ozvěte se na tel. 775 004 523, nebo pište na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..
Written on
Kam se třídou na výlet? Kam se třídou či s dětmi z družiny za vzděláváním o regionu a posilňováním regionální identity? Hlavní cíle jižní části Slovácka už víme: do zámku v Miloticích na kostýmované prohlídky, do Zoo Hodonín za zvířátky, do strážnického skanzenu za historií… Zajímavých míst je ale mnohem víc.
Každoročně vychovatelé či učitelé hledají a Turistická asociace Slovácko jim chce vyjít vstříc a současně pomoci zajímavým regionálním cílům se zviditelnit. Na základě iniciativy MAP II realizované Místní akční skupinou Jižní Slovácko nyní asociace shromažďuje tipy ze Slovácka a nejbližšího okolí. Víte o místě, které je pro školní skupiny zajímavé? Navštívily vaše děti právě v období výletů atrakci, o které možná zbytek regionu neví, že nabízí speciální program pro školy? Pošlete tip na e-mailovou adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo nás kontaktujte NA FACEBOOKU. Díky vám i další děti prožijí něco zajímavého. Současně pomůžete aktivním provozovatelům našeho Slovácka. Turistická asociace vyšle výsledky své práce do všech škol regionu.
Zajímá vás, jaký je stav zjišťování? Aktuální seznam míst vhodných pro školní skupiny si prohlédněte ZDE.
Written on
Upoutávku na více než sto hlavních akcí Slovácka roku 2019 nabízí nový prospekt vydaný společně organizacemi Region Slovácko a Turistická asociace Slovácko. Zahrnuje akce celé oblasti od Bojkovic či Napajedel přes Uherské Hradiště, Strážnici, Kyjov či Ždánice až po Hodonín a Podluží.
Jde o první tištěný materiál vydaný společně zmíněnými organizacemi a současně první tištěný s novým logem Slovácka a vytvořený podle nového designového manuálu. Titulní strana odkazuje na tradici modrotisku zařazenou nedávno na seznam nehmotného světového dědictví UNESCO. Brožurka o více než dvaceti stranách obsahuje také mapku Slovácka a seznam všech certifikovaných informačních center regionu.
V nejbližších dnech se uskuteční distribuce prospektu nejen do informačních center, ale i partnerům Regionu Slovácko a Turistické asociace Slovácko.
Written on
Po dobrých zkušenostech z minulých let se opět konají vzdělávací cesty po Slovácku pro pracovníky informačních center nazvané Letem světem. Vloni je poprvé pořádala Turistická asociace Slovácko v jižní části oblasti, nyní je opět pořádá partnerská organizace Region Slovácko v severní části. Prvního výletu se účastnila i TAS, aby lépe poznala turistickou nabídku Uherskohradišťska.
Celkem jsme navštívili 11 cílů ve Starém Městě, Boršicích, Modré, Babicích nebo Huštěnovicích. Především nabídka Boršic byla pro neznalé překvapivě zajímavá. Farma Na Haldě s kombinací stezky za lovci mamutů je pro rodiny s dětmi jako stvořená. Naopak Kovozoo ve Starém Městě patřila k tomu, co většina přítomných znala alespoň z doslechu.
V plánu jsou ještě dva výlety: 30.4. a 7.5. Volná místa jsou a zúčastnit se mohou nejen zástupci informačních center, ale i další zástupce subjektů aktivních v cestovním ruchu.
Written on
Co je letos pro turistu na Slovácku úplně nové? Turistická asociace Slovácko shromáždila v uplynulých týdnech tipy z regionu a vybrala tři největší lákadla, která ještě v loňském roce na návštěvníky nečekala. Tyto tři novinky prezentovala novinářům při tiskové konferenci Centrály cestovního ruchu-jižní Morava v Brně konané 11.4.2019.
Na cykloturisty letos čeká v okolí Moravské Sahary téměř pět kilometrů nových cyklostezek, ve Ždánicích se turistům po třiceti letech znovu otvírá hvězdárna a v Miloticích na zámku zůstala trvalá vzpomínka na natáčení filmu Poslední aristokratka od Jiřího Vejdělka.
Nové cyklostezky u Bzence a Ratíškovic mnohem pohodlněji a hlavně bezpečněji zpřístupňují oblíbenou síť tras vedoucí napříč lesem Bzenecké Doubravy podél oblasti Národní přírodní památky Váté písky.
Ve Ždánicích hvězdárna po rekonstrukci nabídne moderní planetárium. „Máme připraveny programy pro základní i mateřské školy. Pro ně budou vyhrazeny dopolední hodiny. Pro odpolední hodiny budeme mít v některé dny i programy pro veřejnost. Momentálně připravujeme objednávkový systém,“ uvedl tajemník ždánické radnice Roman Vrabel s tím, že o provoz se budou starat studenti Masarykovy univerzity.
V Miloticích na zámku pak filmaři přemalovali bývalou kuchyni, kde dnes sídlí kavárna. Točily se tam všechny scény z kuchyně filmového hradu Kostka, kde si postava paní Tiché (ve filmu ztvárněné Eliškou Balzerovou), tak ráda „cvakne“ své ořechovky. Více o novince zámku zde
Written on
Jižní Morava z jiného úhlu. To je motto, které bude marketingově stěžejní pro Centrálu cestovního ruchu - Jižní Morava a také Slovácko bude mít možnost v nové komunikační strategii pomoci svým atraktivitám. Turistická asociace Slovácko doporučila centrále vhodné cíle. Centrála výsledek prezentovala při tiskové konferenci v Brně 11.4.2019.
„Šest hlavních okruhů zaměřených na tradiční témata (sportovní aktivity, přírodní zajímavosti, historie, gastronomie, folklor a řemesla, krajina) zastupují originální výzvy: Zaber, Otevři oči, Poznej víc, Okoštuj, Spusť se, Zavrť se. Tyto okruhy budou naplňovat jednotlivá témata a aktivity napříč celým regionem a upozorní na méně známé cíle,“ uvedl mluvčí centrály Pavel Růžička při tiskové konferenci.
Slovácko v první řadě budou reprezentovat Cykloresort Strážnicko (výzva Zaber), Moravské Toskánsko a pestrá nabídka rozhleden (výzva Otevři oči) či folklorní festivaly (výzva Zavrť se). Dalším se šance se nabízí.
„V rámci výzvy Okoštuj chceme jižní Moravu propagovat nejen jako kraj vína, ale i kraj piva. Množství minipivovarů je například na Znojemsku či na Slovácku. Výzva Zavrť se platí i pro tradiční řemesla, kde je velmi aktivní skanzen ve Strážnici,“ uvedl Pavel Růžička.
V online propagaci pak centrála nabízí pomoc při propagaci větších akcí, které tematicky spadají do vybraných výzev. To bude úkol pro destinační společnosti, tedy i Turistickou asociaci Slovácko.
Written on
Kterým směrem se vydat v propagaci a tvorbě brandu turistického Slovácka? Členové Turistické asociace Slovácko si vyslechli návrhy odborníka a připomínkovali je při další členské schůzi. Podnětné diskuze se účastnili zástupci všech šesti členských organizací.
Tři směry navrhl a prezentoval zástupce dodavatelské firmy, která zvítězila ve výběrovém řízení v projektu podpořeném Ministerstvem pro místní rozvoj ČR. Vycházel z několika provedených průzkumů a také z workshopu, při kterém společně členové Turistické asociace Slovácko spolu s členy partnerského Regionu Slovácko působícím na Uherskohradišťsku v řízené diskuzi dávali své podněty.
Už brzy budeme znát konečné výsledky a začneme se jimi řídit v další propagaci Slovácka jako regionu, který stojí za to navštívit.
Written on
Do několika států vedou plánované trasy Cyrilometodějské stezky. Rozsáhlý projekt kulturní stezky počítá se Slováckem jako s klíčovým místem. Hlavním cílem tras vedoucích Moravou a Slovenskem je totiž Velehrad. Turistická asociace Slovácko se i proto pravidelně informuje o novinkách na svolávaných konferencích. Ta poslední byla 4.dubna 2019 v Bučovicích.
Vloni byla premiérově vyznačená přímo v terénu první trasa na území Moravy z Vranova do Velehradu. Konference nabídla první zkušenosti poutníků. Trasa vede bokem rušných míst a nabízí klid, pohodu a rozjímání přesně tak, jak bylo v plánu. Vítaná ale bude jakákoliv pomoc od subjektů v cestovním ruchu regionu, provozovatelů služeb či organizací, které pomohou s propagací.
Více na http://www.cyril-methodius.eu/
Written on
Na méně známé turistické cíle se zaměřila 7. regionální konference cestovního ruchu Slovácka. Pokusila se ukázat zástupcům obcí či podnikatelům, že jsou důležitým prvkem zajímavým pro turistu při jeho návštěvě regionu.
Atraktivním cílem může být i obec zdánlivě bez větší turistické atrakce. „První zkoumání na webu nám ukáže, že vesnice nemá nic moc zajímavého. Když ale pak přijedeme na místo a mluvíme s lidmi, zjistíme, že zajímavostí je dost,“ shrnul ve své přednášce zkušenosti ze Slovácka tvůrce geolokačních her pro turisty Vít Pechanec s tím, že místní často drobná lákadla ve svém okolí podceňují. Je třeba jen najít cestu, jak drobnosti propojit a nabídnout.
Potenciál mají například menší obecní muzea, která ale nesmí zůstat statická. Jak aktivovat dynamickou složku uvedl zakladatel Military muzea Vlkoš Petr Něnička. „Pořádáme jednorázové akce, máme doprovodné samostatné projekty, jako například Lvíček Míra nebo vzpomínková lavička. Každý z projektů samostatně propagujeme na sociálních sítích, ale současně je v internetovém prostoru propojujeme,“ nabídl část svého receptu tento nadšenec vojenské historie.
„Důležité ale je si hned v počátcích stanovit, čeho chceme dosáhnout a jak budeme atraktivitu pro turisty udržovat,“ upozornila na rizika odbornice na interpretaci místního dědictví Eva Urbančíková.
Velká část konference patřila i tématu brandingu. Na budování silné značky Slovácko se totiž chtějí nyní zaměřit dvě destinační společnosti oblasti: Turistická asociace Slovácko působící v jihomoravské části a Region Slovácko působící ve Zlínské části Slovácka.
„Silná značka se ale buduje roky,“ upozornil přednášející Čestmír Benda, který právě v spolupráci se zmíněnými organizacemi připravuje manuál, jak marketingovou práci na značce Slovácko zaměřit a dostat ji do širokého povědomí zbytku České republiky.
Už během konference pořádající Turistická asociace Slovácko začala pracovat na přípravě dalšího ročníku. „Těší nás zájem o konferenci a je to pro nás i zavazující, abychom se zlepšovali a připravili na příště další zajímavá témata,“ uvedl předseda pořádající organizace Josef Smetana s tím, že všichni účastnící měli možnost v dotazníku nabídnou vlastní tipy.
Written on
Nová turistická sezona se kvapem blíží. Slovácko má možnost své novinky prezentovat při tiskové konferenci v Brně 11. dubna 2019. TAS aktuálně zjišťuje veškeré novinky, které budou pro turistickou sezonu 2019 na Slovácku nové a zaslouží si být propagovány nejen při příležitosti uvedené tiskové konference.
Jde například o zprovoznění nových cyklostezek vedoucích do Bzence-Přívozu či z Ratíškovic do Hodonína nebo zahájení provozu planetária ve Ždánicích. Pokud víte o jakékoliv další novince, napište prosím na e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo volejte na tel. 775 004 523.
Written on
Na menší cíle a jejich úkol v turismu se zaměří 7. regionální konference Slovácka. Uskuteční se 27. března 2019 od 9.00 ve Vinných sklepech Skalák na Kyjovsku. Téma zní: „Malé cíle všedních dnů aneb Slovácko z jiného úhlu“.
V programu vystoupí se svými přednáškami například Jan Kratochvíl z agentury Czech Tourism, zakladatel webu Turistika.cz Jiří Pilnáček, nebo odbornice na interpretaci místního dědictví Jana Urbančíková (pozvánku s podrobným programem si stáhněte ZDE).
Pořadatelem konference je Turistická asociace Slovácko. Účast je zdarma a přihlásit se je možné pomocí formuláře na tomto odkazu: REGISTRACE
Vzhledem k omezené kapacitě prostor si pořadatel vyhrazuje právo potvrdit zájemcům účast nejpozději týden před konáním akce.
Written on
Turistická asociace Slovácko společně s partnerskou organizací Region Slovácko opět připravují akci Víkend otevřených památkových domků. Uskuteční se ve dnech 1.-2. 6. 2019. Začalo oslovování provozovatelů památkových domků a malých muzeí.
Cílem této aktivity je jednak podpora cestovního ruchu a turismu v obcích, jednak zvýšení povědomí veřejnosti o objektech tohoto charakteru v obcích na území Slovácka. V dřívějších letech se konala pouze v severní části Slovácka a vloni poprvé se rozšířila o jižní část – Strážnicko, Horňácko, Kyjovsko a Hodonínsko.
Pořadatelé nabízejí společné organizační zajištění celé akce (organizační pokyny, metodika), společnou propagaci, zařazení této akce do TOP akcí Slovácka, přípravu a distribuci PR článků opět na regionální i celorepublikové úrovni, online propagaci.
Letos bylo zatím e-mailem osloveno přibližně dvacet subjektů v jižní části a dalších více než třicet v severní části Slovácka.
Každý ze subjektů se může k účasti přihlásit vyplněním formuláře na následujícím odkazu: Zde registrace