Každá obec Slovácka může být pro turistu zajímavá, zaznělo na konferenci
Na méně známé turistické cíle se zaměřila 7. regionální konference cestovního ruchu Slovácka. Pokusila se ukázat zástupcům obcí či podnikatelům, že jsou důležitým prvkem zajímavým pro turistu při jeho návštěvě regionu.
Atraktivním cílem může být i obec zdánlivě bez větší turistické atrakce. „První zkoumání na webu nám ukáže, že vesnice nemá nic moc zajímavého. Když ale pak přijedeme na místo a mluvíme s lidmi, zjistíme, že zajímavostí je dost,“ shrnul ve své přednášce zkušenosti ze Slovácka tvůrce geolokačních her pro turisty Vít Pechanec s tím, že místní často drobná lákadla ve svém okolí podceňují. Je třeba jen najít cestu, jak drobnosti propojit a nabídnout.
Potenciál mají například menší obecní muzea, která ale nesmí zůstat statická. Jak aktivovat dynamickou složku uvedl zakladatel Military muzea Vlkoš Petr Něnička. „Pořádáme jednorázové akce, máme doprovodné samostatné projekty, jako například Lvíček Míra nebo vzpomínková lavička. Každý z projektů samostatně propagujeme na sociálních sítích, ale současně je v internetovém prostoru propojujeme,“ nabídl část svého receptu tento nadšenec vojenské historie.
„Důležité ale je si hned v počátcích stanovit, čeho chceme dosáhnout a jak budeme atraktivitu pro turisty udržovat,“ upozornila na rizika odbornice na interpretaci místního dědictví Eva Urbančíková.
Velká část konference patřila i tématu brandingu. Na budování silné značky Slovácko se totiž chtějí nyní zaměřit dvě destinační společnosti oblasti: Turistická asociace Slovácko působící v jihomoravské části a Region Slovácko působící ve Zlínské části Slovácka.
„Silná značka se ale buduje roky,“ upozornil přednášející Čestmír Benda, který právě v spolupráci se zmíněnými organizacemi připravuje manuál, jak marketingovou práci na značce Slovácko zaměřit a dostat ji do širokého povědomí zbytku České republiky.
Už během konference pořádající Turistická asociace Slovácko začala pracovat na přípravě dalšího ročníku. „Těší nás zájem o konferenci a je to pro nás i zavazující, abychom se zlepšovali a připravili na příště další zajímavá témata,“ uvedl předseda pořádající organizace Josef Smetana s tím, že všichni účastnící měli možnost v dotazníku nabídnou vlastní tipy.